آفتاب

کنفرانس بین‌المللی بازسازی غزه فردا در قاهره برگزار می‌شود

کنفرانس بین‌المللی بازسازی غزه فردا در قاهره برگزار می‌شود

نشست کشورهای اهداکننده برای بازسازی نوار غزه فردا (یکشنبه) در قاهره برگزار می‌شود. در این نشست مشخص خواهد شد که آیا جامعه جهانی برای حمایت مالی از بازسازی غزه آماده است یا خیر.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، در این نشست نمایندگانی از 50 کشور از جمله بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل و جان کری، وزیر خارجه آمریکا و نمایندگان چندین هیات امدادرسانی و سازمان‌های بین‌المللی از جمله صندوق بین‌المللی پول و اتحادیه عرب مشارکت خواهند داشت.

جنگ اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت بیش از 2100 فلسطینی که بیشترشان غیرنظامی بودند و همچنین کشته شدن 73 اسرائیلی که بیشترشان نظامی بودند و تخریب 80 هزار خانه فلسطینی و تخریب بسیاری از زیرساخت‌ها در نوار غزه انجامید.

دولت توافق ملی فلسطین طرح کاملی را برای بازسازی نوار غزه با هزینه چهار میلیارد دلاری تدوین کرده است. این در حالی است که کارشناسان بر این باورند که نوار غزه برای بازسازی به مبالغ بیشتری نیاز دارد و این روند چندین سال به طول خواهد انجامید.

آژانس کار و امدادرسانی آوارگان فلسطینی (آنروا) به تنهایی از نشست قاهره درخواست 6 / 1 میلیارد دلار را خواهد کرد تا نیازهای کوتاه مدت خود در نوار غزه را پوشش دهد.

در همین حال ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین گفت: برآوردهای اولیه ما حاکی از این است که این نشست موفقیت بزرگی را رقم خواهد زد.

اتحادیه اروپا که یکی از بزرگترین حامیان مالی تشکیلات خودگردان فلسطین به شمار می‌آید، ارائه کمک‌های خود را منوط به پیشرفت‌های سیاسی میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها کرده است.

انتهای پیام

کد N536290

وبگردی