آفتاب

عملکرد 6 ماهه تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان

عملکرد 6 ماهه تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان

معاون اجرایی در امور شعب اداره کل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان عملکرد شش ماهه تعزیرات حکومتی این استان را در حوزه قاچاق کالا و ارز تشریح کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدحسین اشرفی اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان شهریورماه در حوزه قاچاق کالا و ارز 2 هزار و 730 فقره پرونده به تعزیرات حکومتی وارد شده که از این تعداد 2 هزار و 678 فقره پرونده رسیدگی شده است.

وی بیان کرد: رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در تعزیرات حکومتی استان با جدیت و در اسرع وقت صورت گرفته است، به‌گونه‌ای که در پایان شش ماهه ابتدای سال فقط 78 فقره پرونده برای رسیدگی و صدور رای باقی مانده و سایر پرونده‌ها پس از رسیدگی، صدور رای، اجرا و مختومه شده که متخلفان نیز افزون بر 111 میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین ورودی پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز به‌ترتیب مربوط به شهرستان‌های ایرانشهر، سراوان و چابهار است.

اشرفی اظهار کرد: در حوزه قاچاق کالا و ارز بیشترین ورودی پرونده بر اساس نوع تخلف به‌ترتیب شامل مباشرت در قاچاق، شروع به جرم قاچاق و اتلاف کالا و سوخت است.

وی گفت: در همین زمینه 9 فقره پرونده قاچاق ارز نیز در شش ماهه ابتدای سال وارد تعزیرات حکومتی شده که تمامی 9 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است.

معاون اجرایی در امور شعب اداره کل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به عدم استقرار ادارات تعزیرات حکومتی در برخی شهرستان‌های سطح استان بیان کرد: در این راستا مقرر شده تا روسای ادارات در نزدیکترین شهرستان همجوار کار رسیدگی به پرونده‌های شهرستان‌های فاقد اداره را بر عهده بگیرند.

انتهای پیام

کد N536288

وبگردی