آفتاب
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس؛

نگرانیم که موضوع بورسیه‌ها به سرنوشت برخی مفاسد دیگر دچار شود

نگرانیم که موضوع بورسیه‌ها به سرنوشت برخی مفاسد دیگر دچار شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما نگرانیم که نکند داستان‌هایی که در قبال مفاسد قبلی انجام شده در مورد رسیدگی به بورسیه‌های غیرقانونی نیز تکرار شود.

جواد هروی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) خاطرنشان کرد: من تصور می‌کنم زمان آن فرارسیده که قوه قضاییه به موضوع پرونده تخلفات بورسیه‌های غیرقانونی ورود کند و به شدت از این موضوع متعجب هستیم که چرا گزارش‌های مربوط به این موضوع به قوه قضاییه ارسال نمی‌شود و در موردی که به این میزان روشن و مشخص است اقدامات لازم انجام نمی‌گیرد.

وی افزود: باید وزارت علوم هر اقدامی که در مورد پرونده بورسیه‌ها انجام داده در اختیار قوه قضاییه قرار دهد و تا دیر نشده با متخلفان برخورد شود چرا که کسی که در حال حاضر در مراحل پایانی تحصیل خود است پیش از آن که به بازار کار وارد شود باید با آن برخورد شود و نباید زمان را در این‌باره از دست داد و همان‌طور که گفته شد به دلیل اینکه موارد تخلف روشن است باید اقدامات لازم صورت پذیرد.

هروی با بیان اینکه پرونده بسیاری از افراد متخلف در هر جایگاهی به رویت من رسیده است گفت: من از اولین کسانی بودم که به این موضوع ورود کردم و از اسامی مختلف اطلاع حاصل نمودم اما هیچ گاه به خود اجازه ندادم وظیفه‌ای را که در هر حیطه اختیارات قوه قضاییه است را من انجام دهم و اسامی را اعلام کنم و محاکمه نمایم. اما لازم است در کشور آرام آرام اصول دموکراسی را یاد بگیریم و اگر مفسده‌ای انجام گرفته در هر جایگاه و شخصیتی با آن برخورد کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: لازم است این وزارتخانه هر چه سریع و شفاف نتیجه بررسی‌ها را به قوه قضاییه اعلام کند و اسامی را در اختیار قوه قضاییه قرار دهد و قوه قضاییه هم اساسی متخلفان را اعلام نماید.

وی افزود: در مورد اسامی افراد دخیل در این موضوع و نمایندگان مجلس شواهد کاملا روشن است و این موضوع به هیچ وجه معمای پیچیده‌ای نیست و در مورد پرونده بورسیه‌ها برخلاف پرونده 3000 میلیاردی در این مورد اگر تعلل صورت گیرد افرادی که صلاحیت ندارند امکان استخدام پیدا می‌کنند و کسانی که بدون آزمون به دانشگاه وارد شدند ممکن است مدارک عالیه را بگیرند و باید هرچه سریع‌تر به آن رسیدگی کنند تا جلوی این حرکت‌های تخلف‌آمیز گرفته شود و ما انتظار داریم با همه متخلفان برخورد جدی صورت گیرد.

رییس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان تصریح کرد: همه قوا و نهادها باید به وظیفه خود عمل کنند و در جایگاه خود هر چیز انجام پذیرد و در صورتی که این اتفاق نیفتد ما به آن به عنوان نماینده مجلس ورود می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N536252

وبگردی