آفتاب
معاون استانداری کرمانشاه:

برنامه‌های توسعه روستایی با ماهیت روستاها سنخیتی ندارند ‌

برنامه‌های توسعه روستایی با ماهیت روستاها سنخیتی ندارند ‌

‌معاون برنامه‌ریزی استانداری کرمانشاه گفت: برنامه‌های توسعه روستاها باید براساس ساختار بومی و تقویت توانمندی‌های محلی تهیه، تدوین و اجرا شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، مهندس علی اصغر میرزایی در جلسه کارگروه آمایش استان، افرود: روستاها باید همچنان مراکز توسعه و تولید باشند و نباید آن‌ها را به مراکز مصرف تبدیل کرد.

وی اظهار کرد: مجموعه برنامه‌هایی که امروزه با عنوان توسعه روستایی در حال اجرا هستند، سنخیت چندانی با ماهیت روستاهای ما ندارند. در واقع ما در حال تعمیم اقتصاد شهری به روستاها هستیم، ولی نام آن را توسعه روستایی گذاشته‌ایم.

وی عنوان کرد: برای دامپروری و مرغداری در روستاها شرایط دشواری قرار داده شده، به گونه‌ای که یک روستایی دیگر توانایی نگهداری دام و طیور را ندارد. با این برنامه‌ها داریم کشاورزانمان را تبدیل به کارگر می‌کنیم.

میرزایی با تاکید بر این نکته که این رویه‌ها قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: مدیران باید برای حفظ تولیداتی که در روستاها انجام می‌شود، برنامه ریزی کرده و زمینه رونق دوباره روستاها را فراهم کنند.

معاون برنامه ریزی استانداری کرمانشاه گفت: در زمینه بازسازی و بهسازی توجهی به حفظ بافت سنتی روستا و منزل روستایی نشده و هر طرحی که در شهر اجرا می‌شود، در روستاها نیز پیاده می‌شود. در واقع با این روش‌ها ‌به دنبال ایجاد شهرهای جدید در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستیم.

وی با تاکید بر لزوم حفظ معماری روستاها، افزود: در روند بازسازی روستاها اگر از مصالح جدید و نوین هم استفاده می‌شود، باز ضرورت دارد سنت‌گرایی کنیم و مظاهر بومی و نما و بافت سنتی را همچنان حفظ و احیاء کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با این روش‌هایی که در پیش گرفته شده، چیزی به اسم روستا باقی نمی‌ماند. با توجه به این شرایط برنامه ریزان باید در نگاه‌هایشان تجدیدنظر کنند.

انتهای پیام

کد N536222

وبگردی