آفتاب

راه‌چمنی: صداوسیما برای معرفی اسلام واقعی از ظرفیت علما و مراجع استفاده کند

راه‌چمنی: صداوسیما برای معرفی اسلام واقعی از ظرفیت علما و مراجع استفاده کند

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی با اشاره به اینکه باید اسلام ناب محمدی که امام خمینی آن را معرفی کرده و رهبری بر آن تاکید دارد ترویج شود، خاطرنشان کرد: نباید با ترویج قرائت‌های خاصی از اسلام که مورد تایید اکثریت علمای اسلامی نیست به دشمن بهانه داد و زمینه سوءاستفاده آن‌ها را فراهم کرد.

محمدرضا راه چمنی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تبلیغ اسلام‌هراسی و ایران هراسی از سوی دشمنان اظهار کرد: آن‌ها به دنبال ارائه تصویر غلطی از اسلام و ایران بوده و درصددند خشونت را به اسلام و جمهوری اسلامی نسبت دهند.

وی در ادامه افزود: این در حالی است که جمهوری اسلامی همواره مخالفت خود را با خشونت‌گرایی اعلام کرده و تاکید کرده که به دنبال اسلام رحمانی است. در این راستا باید علمای اسلامی، شیعه و سنی اسلام واقعی را به جامعه جهانی معرفی کنند تا مشخص شود اقدامات گروه‌های تروریستی که دست پرورده غرب و کشورهای منطقه است ارتباطی با اسلام حقیقی ندارد.

این فعال سیاسی همچنین با اشاره به اینکه باید معارف اسلامی و سیره پیامبر و ائمه به مسلمانان و غیرمسلمانان معرفی شود خاطرنشان کرد: رسول اکرم حتی با دشمنان خود با عطوفت برخورد می‌کرد زیرا پیامبر به دنبال جذب مردم بود. امام علی (ع) نیز حتی با قاتل خود رفتار عادلانه‌ای داشت. ائمه به دموکراسی و رای و نظر مردم احترام می‌گذاشتند به گونه‌ای که حضرت علی (ع) از حق حکومت کردن گذشت و هیچ‌گاه برای به دست آوردن حق شرعی خود به خشونت متوسل نشد و حتی با خلفای وقت نیز همکاری کرد.

راه چمنی در ادامه با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی برای معرفی اسلام حقیقی دارند گفت: رسانه ملی و سایر رسانه‌ها باید از ظرفیت علمای اسلامی در معرفی اسلام واقعی استفاده کنند. به عنوان مثال رسانه ملی باید به سراغ شاگردان امام خمینی برود و با آن‌ها گفت‌وگو کند یا دیدگاه‌های شهید مطهری یا روشنفکران مسلمانی همچون علی شریعتی را درباره اسلام واقعی مطرح کند.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی در پایان اظهار کرد: اقدامات تروریستی گروه‌هایی مثل داعش، جبهه النصرة یا طالبان هیچ ارتباطی با اسلام ندارد. در کجای اسلام آمده که افراد بدون محاکمه مجازات شوند؟ باید اسلام ناب محمدی که اسلامی ضد خشونت است به دنیا معرفی شود تا مردم دنیا گروه‌های تروریستی را معادل مسلمانان تصور نکنند.

انتهای پیام

کد N536130

وبگردی