آفتاب

جنگ‌ و گریز در کوبانی

جنگ‌ و گریز در کوبانی

شدت درگیری‌های روز جمعه در شهر کوبانی سوریه بیشتر شد؛ هم‌چنین اخباری از جنگ و گریز در چندین جبهه میان افراد مسلح داعش و نیروهای کرد منتشر شده است. کردها همچنین کمینی را علیه تروریست‌های داعش ترتیب دادند که به کشته شدن 10 داعشی انجامید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای‌نیوز عربی، منابع کرد اعلام کردند که آنها همچنان بخش گسترده‌ای از این شهر را تحت کنترل خود دارند و موفق شده‌اند تا با حملات در بخش جنوبی مقابله کنند و کمینی را علیه نیروهای داعش ترتیب داده‌اند که به هلاکت 10 تروریست داعشی انجامیده است.

در همین حال دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که مبارزان کرد وارد درگیری‌های شدیدی در مرزهای مناطق شرقی کوبانی شده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر تأکید کرد که افراد مسلح داعش پس از پیشروی‌های خود در شرق در کوبانی 40 درصد از این شهر را تحت تصرف خود دارند.

دیده‌بان حقوق بشر همچنین فاش کرد که افراد مسلح داعش پرچم‌های یگان‌های حمایت از مردم کرد را بر روی خودروهای خود نصب می‌کنند تا جنگنده‌های ائتلاف را گمراه سازند.

از سوی دیگر ائتلاف ظرف روزهای اخیر حملات خود به تروریست‌ها در شهر کوبانی و اطراف آن را تشدید کرده است و این جنگنده‌ها بعد از ظهر جمعه اقدام به دو حمله هوایی دیگر به مواضع داعش در کوبانی کردند.

در پی ادامه درگیری‌ها در کوبانی که از 25 روز قبل آغاز شده است، استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه از ترکیه خواست تا برای جلوگیری از وقوع کشتار دسته جمعی در کوبانی توسط داعش کمک‌هایی ارائه دهد.

وی با بیان اینکه نگران است کشتار دسته جمعی سربرنیتسا که در آن هزار تن در سال 1995 کشته شدند، تکرار شود، از آنکارا خواست تا به افراد داوطلب اجازه دهد تا از مرز ترکیه عبور کرده و از نیروهای کرد که از شهر کوبانی دفاع می‌کنند، حمایت کنند.

از سوی دیگر مخالفان سوری فاش کردند برخی افرادی که در کنار داعش در شهر کوبانی واقع در شمال سوریه می‌جنگند از کردها هستند و تعداد آنها نیز اندک نمی‌باشد. مخالفان سوری اعلام کردند تعداد زیادی از نیروهای داعش که در آستانه کوبانی قرار دارند کرد هستند و در حمله به این شهر کردنشین مشارکت دارند.

در همین حال محمد فراتی، فعال رسانه‌ای از استان دیرالزور عنوان داشت جنگیدن کردها در کنار داعش یک مسأله جدید نیست اما در پی تشدید درگیری‌ها در کوبانی این مسأله برجسته شده است.

انتهای پیام

کد N536113

وبگردی