آفتاب

سازمان ملل: ترکیه به مبارزان کُرد اجازه دفاع از کوبانی را بدهد

سازمان ملل: ترکیه به مبارزان کُرد اجازه دفاع از کوبانی را بدهد

خبرگزاری تسنیم نوشت:

نماینده سازمان ملل در امور سوریه از ترکیه خواست مرزهایش را به روی مبارزان کُرد باز کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز جمعه با یادآوری مرگ هزاران مرد و پسربچه در شهر «صربنیکا» در دو دهه گذشته از ترکیه خواست مرزهایش را برای عبور مبارزان کرد به سوریه و کمک به مقابله با نیروهای داعش باز کند.

«استفان دی میستورا» هشدار داد تصرف شهر کوبانی توسط نیروهای داعش به مرگ دست‌کم 700 غیرنظامی سالمند که هنوز در این شهر هستند و 13 هزار نفر از ساکنان روستاهای اطراف منجر خواهد شد.

وی گفت: «آیا صربنیکا را به خاطر می‌آورید؟ ما آن را به یاد می‌آوریم و هرگز فراموش نمی‌کنیم و شاید هرگز خودمان را به خاطر آن نبخشیم.»

در سال 1995، پس از آنکه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل نتوانستند از ورود نیروهای بوسنی به شهر صربنیکا و تصرف آن جلوگیری کنند 8000 مسلمان در این شهر قتل عام شدند.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تصریح کرد: «اگر کوبانی سقوط کند، حدود 400 کیلومتر از مرز ترکیه به کنترل داعش درخواهد آمد.»

«استفان دی میستورا» با بیان اینکه ترکیه تمایلی به اعزام نیرو به سوریه ندارد گفت که این کشور دست‌کم به مبارزان داوطلب کرد اجازه دهد وارد شهر شوند تا از آن دفاع کنند.». وی گفت که دفاع از خود یک حق انسانی بین‌المللی است.

وی افزود: «در غیر این صورت، همه ما و از جمله ترکیه به شدت افسوس خواهیم خورد که فرصتی را برای متوقف کردن داعش از دست دادیم.»

4949

کد N536061

وبگردی