آفتاب
امام جمعه نجف:

مقابله با داعش نیازمند نیروی زمینی بیگانه نیست

مقابله با داعش نیازمند نیروی زمینی بیگانه نیست

صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف در خطبه های امروز نماز جمعه اعلام کرد که مقابله با گروه داعش نیازمند نیروی زمینی بیگانه نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، صدرالدین قپانچی خطیب جمعه نجف در خطبه های امروز نماز جمعه بر ضرورت اینکه گارد ملی نباید بر اساس چارچوب های طایفه ای تشکیل شود تاکید و اعلام کرد: تشکیل این گارد باید مبتنی بر توانمندی باشد.

وی گفت: نیروهای مسلح و بسیج مردمی عراق در مبارزه با تروریسم موفقیت های بسیاری را در چندین محور به دست آورده اند. مبارزه با داعش نیازمند نیروهای زمینی ائتلاف بین المللی مقابله با داعش نیست و اگر این ائتلاف واقعا خواهان حمایت از عراق در روند مبارزه با تروریسم است باید از بسیج مردمی در این زمینه حمایت کند.

قپانچی افزود: شایسته نیست در شرایط فعلی عراق و چالش هایی که با آن روبرو است وزیر دفاع و کشور وجود نداشته باشد و درست نیست نخست وزیر اداره این دو وزارتخانه را برعهده داشته باشد.

خاطرنشان می شود روزنامه السیاسه کویت امروز از احتمال حضور دو هزار و 300 نظامی آمریکایی به عنوان نیروی زمینی برای ورود به عراق به ویژه استان الانبار با هدف مقابله با داعش خبر داده است امری که بسیاری از شخصیت های مذهبی و سیاسی عراق با آن مخالف هستند و آن را به نوعی اشغال عراق می دانند.

کد N535876

وبگردی