آفتاب
یک مدرس حوزه:

زیارت جامعه کبیره منشور امامت امام هادی (ع) است

زیارت جامعه کبیره منشور امامت امام هادی (ع) است

‌مدرس حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان جامعه کبیره امام هادی (ع) را به عنوان سند مکتوب امام‌شناسی معرفی کرد و گفت: امام هادی (ع) در برهه‎ای از زمان مطالبی را مطرح کردند که در قالب جامعه کبیره صادر و هدف آن کسب راه صحیح امام شناسی بود.

حجت‏‌الاسلام محسن نصیری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: شخصیت امام هادی (ع) به عنوان امام دهم شیعیان در زیارت جامعه کبیره بوده که تنها یادگار امام‎شناسی در مکتب جعفری است که ثبت شده است.

وی افزود: امام هادی (ع) زیارت جامعه کبیره را در برهه‎ای از زمان نوشتند که بعضی از مسائل دامن‎گیر شیعیان آن زمان بود که متاسفانه جامعه امروز ما نیز به آن مبتلا شده است.

نصیری در ادامه به نکاتی که در جامعه کبیره می‎توان به آن استناد کرد اشاره کرد و گفت: اولین نکته‎ای که می‏‌توان از جامعه کبیره دریافت کرد مربوط به این است که امام هادی (ع) چگونه تلاش می‎کردند تا ائمه معصومین (ع) را برای شیعیان بشناسانند و اینکه مردم برای بهتر زندگی کردن نیازمند الگو و راهنما هستند.

وی ادامه داد: در جامعه افرادی هستند که ادعای شناخت امام را دارند؛ گروهی که با افراط گرایش امامت و امام‎شناسی را کنار گذاشته‎اند و گروه دیگر غلوگویان هستند که از عبودیت خارج شده‌اند؛ که زیارت کبیره فرد را متوجه خداوند می‌کند تا فرد گرفتار غلو نشود.

انتهای پیام

کد N535828

وبگردی