آفتاب

هاگل: ترکیه نقش نظامی بیشتری در جنگ علیه داعش ایفا کند

هاگل: ترکیه نقش نظامی بیشتری در جنگ علیه داعش ایفا کند

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که از ترکیه می‌خواهد مشارکت گسترده‌تری را در جنگ علیه داعش ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت اینترنتی المحیط، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که آنکارا می‌تواند در برخی از مسائل نظامی در ائتلاف علیه داعش کمک کند که از جمله این اقدامات این است که به جنگنده‌های آمریکایی اجازه دهد تا از پایگاه‌های ترکیه استفاده کرده و همچنین ترکیه به مخالفان «میانه‌روی سوری» آموزش داده و آنها را آماده کند.

روزنامه لس‌آنجلس تایمز آمریکا گزارش داد که مسوولان ترکیه‌ای تمایل دارند منطقه حائل در طول مرزها ایجاد شود تا مانع از انتقال آوارگان و همچنین ممانعت از سرایت خشونت‌ها شود. آنها همچنین از آمریکا می‌خواهند تا منطقه پرواز ممنوع را ایجاد کند تا جنگنده‌ها در طول مرزها به گشت‌زنی پرداخته و جنگنده‌هایی را که این منطقه را نقض می‌کنند، سرنگون سازند.

هاگل در سخنان خود در هنگام سفر به کلمبیا گفت: دولت آمریکا هیچ کدام از این دو پیشنهاد را مورد بررسی قرار نمی‌دهد. همچنین ایجاد منطقه پرواز ممنوع، پیچیدگی‌های بسیاری با خود به همراه دارد.

وزیردفاع آمریکا درخصوص آموزش و آماده کردن مخالفان سوری در سال آتی گفت: این ماموریت برای تمام شدن نیازمند چیزهای زیادی است و دشوار می‌باشد.

وی همچنین عنوان داشت: بهترین کمکی که ترکیه می‌تواند به نیروهای مسلح آمریکایی دهد، این است که اجازه استفاده از پایگاه انجیرلیک را برای عملیات علیه داعش بدهد.

انتهای پیام

کد N535750

وبگردی