آفتاب

نماینده آیت‌الله سیستانی:گروه‌های سیاسی در عراق مواضع خود را برای حفظ وحدت یکپارچه سازند

نماینده آیت‌الله سیستانی:گروه‌های سیاسی در عراق مواضع خود را برای حفظ وحدت یکپارچه سازند

نماینده مرجعیت دینی عراق با تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی این کشور مسئولیت تاریخی و ملی در دفاع از وطن خود دارند، از گروه‌های سیاسی عراق خواست تا مواضع سیاسی خود را برای حفظ وحدت و حاکمیت این کشور یکپارچه سازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) به نقل از شبکه خبری المسله "احمد الصافی"، نماینده ایت الله سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان عراق در خطبه نماز جمعه این هفته در کربلا از تمامی گروه های سیاسی در عراق خواست تا مواضع سیاسی خود را برای حفظ وحدت و حاکمیت این کشور یکپارچه سازند.

وی به رهبران سیاسی نسبت به تلاش برای مداخله در امور مربوط به حاکمیت عراق هشدار داد و گفت: رهبران سیاسی باید مواضع خود را در امور مهم کشور یکپارچه سازند و از هرگونه تلاش برای مداخله در امور سیاسی عراق برحذر باشند.

الصافی ضمن تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی مسئولیت تاریخی و ملی در دفاع از کشور دارند هشدار داد که شکست نظامی به طور کلی ممکن نیست.

وی نسبت به مداخله منفی در امور عراق هشدار داد و از همگان خواست تا بهانه هایی را که هدف آن ها لطمه زدن به عراق است نپذیرند.

الصافی خاطرنشان کرد: خطر واقعی که کشور ما را تهدید می کند، خطر تروریسم است و همگان باید به مسئولیت خود در این زمینه عمل کنند چراکه همگی ما مورد هدف تروریسم قرار گرفته ایم.

وی بر لزوم حضور نیروهای بیشتر برای مقابله با تروریست ها و ایجاد روحیه جنگی و مجهز کردن نیروها به امکانات لازم و بر اهمیت تقویت مواضع مثبت تاکید کرد.

الصافی اظهار داشت که فراهم سازی امکانات برای مقابله نیروهای عراقی با اعضای داعش در درجه نخست مسئولیت دولت است. اما با این حال رهبران سیاسی نیز باید مواضع خود را برای امور مهم کشور یکپارچه سازند.

وی از دولت خواست تا برای فراهم سازی اماکن مناسب برای آوارگان سرعت ببخشد و برای این مسئله اهمیت قائل شود.

انتهای پیام

کد N535746

وبگردی