آفتاب

گورباچف بستری شد

گورباچف بستری شد

واحد مرکزی خبر نوشت:

خبرگزاری های روسیه شامگاه پنجشنبه اعلام کردند میخائیل گورباچف 83 ساله، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق در بیمارستان بستری شد اما تصمیم گرفته است برای زنده ماندن بجنگد.
بنا بر اعلام خبرگزاری روسی ریانووستی، گورباچف گفت : « طی چند روز گذشته وضع سلامت من نسبتا رضایتبخش بود، اما امروز حالم بد شد و در حال حاضر در بیمارستان هستم و تحت مراقبت قرار گرفته ام.»
گورباچف بی آنکه اعلام کند در کدام بیمارستان بستری شده است، گفت : « من به یک مونیتور وصل شده ام. شما با شخصیت من آشنایی دارید و می دانید که برای جنگیدن و زنده ماندن مصمم هستم.» وی ژوئن 2013 نیز برای معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، گورباچف طی سال های گذشته با چهره ای خسته در ملأ عام ظاهر شده است. رسانه ها به نقل از اطرافیانش اعلام کردند که وی به دیابت مبتلا است.
رهبر سابق اتحاد جماهیر شوروی آوریل 2013 به علت مشکلات سلامتی، در مراسم خاکسپاری مارگارت تاچر، نخست وزیر سابق انگلیس شرکت نکرد.
گورباچف در غرب بسیار مورد احترام است، اما هموطنانش چندان دل خوشی از او ندارند و او را مسئول فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و هرج و مرج اقتصادی و اجتماعی این کشور می دانند.
پدر پرسترویکا، اصلاحات اقتصادی که در سال 1985 در اتحاد جماهیر شوروی آغاز شد، 25 دسامبر 1991 در تلویزیون استعفای خود را اعلام کرد و به این ترتیب پس از امضای توافقنامه ای از سوی اوکراین، بلاروس و روسیه، اتحاد جماهیر شوروی از هم پاشید.
برنده جایزه نوبل صلح 1990 به طور مرتب در نشست های بین المللی شرکت می کند. وی عهده دار ریاست بنیاد گورباچف است که در زمینه برنامه های خیریه و آموزشی فعالیت دارد.

5252

کد N535681

وبگردی