آفتاب
حیدر العبادی:

برخی کشورها همچنان از تروریسم حمایت می کنند/عراق در وضعیت جنگی به سر می برد

برخی کشورها همچنان از تروریسم حمایت می کنند/عراق در وضعیت جنگی به سر می برد

18/07/1393 12:33

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، حیدر العبادی نخست وزیر عراق شب گذشته در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: کشورهایی وجود دارند که به شدت از گروه های تروریستی حمایت می کنند و کشورهایی که از تروریسم حمایت کردند هم اکنون احساس خطر کرده اند و لذا من معتقدم حمایت فعلی آنها از ما واقعی است.

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی وجود دارند که با ما همکاری نکردند، زیرا تهدید تروریسم را احساس نکرده اند. منافع کشورهای عضو ائتلاف مقابله با داعش آنها را در مبارزه با داعش مصمم تر کرده است.

نخست وزیر عراق با بیان این مطلب افزود: عراق در حالت جنگ با گروه داعش به سر می برد و همه باید این موضوع را درک کنند و نباید آن را کم اهمیت بدانند.

حیدر العبادی تاکید کرد که درباره تشکیل گارد ملی از سوی تمام فراکسیون های سیاسی اجماع نظر وجود دارد و باید میان پلیس محلی و ارتش هماهنگی وجود داشته باشد و یک قوای محلی برای تامین امنیت نیز وجود داشته باشد.

وی افزود تشکیل این گارد ملی دو وجه دارد یک وجه آن وابسته به دولت و وجه دیگر به استان وابسته است و ما امیدواریم این مسئله به ابزاری برای مناقشه میان استان ها تبدیل نشود.

نخست وزیر عراق در بخش دیگر سخنان خود گفت: عملیات هوایی علیه گروه داعش در عراق افزایش داشته است و توقف برخی پروازها شامل پروازهایی است که دارای اهداف نظامی نیستند و غیر نظامیان را در شهرهایشان هدف قرار می دهند.

کد N535595

وبگردی