آفتاب
سبحانی در گفت‌وگو با ایلنا:

تخریب وزارت خارجه در شرایط کنونی به نفع کشور نیست

تخریب وزارت خارجه در شرایط کنونی به نفع کشور نیست

در اکثریت مواقع نظرات دوستان دلواپس حالت تخریب و هجمه علیه آقای ظریف و وزارت امور خارجه به خود گرفته است/در دولت یازدهم، قفل مذاکرات به نوعی باز شده و مذاکرات نیز به نتایج خوبی دست یافته است./وزارت امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده مورد حمایت کامل حاکمیتی است

سفیر اسبق ایران در لبنان تاکید کرد: تخریب وزارت خارجه در شرایط حساس کنونی به هیچ وجه، به نفع کشور، منافع ملی و مردم نخواهد بود.

محمدعلی سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص هجمه‌ها و تخریب‌های اخیر یک جریان سیاسی- رسانه‌ای علیه وزارت امور خارجه گفت: من علت این همه هجمه و دلواپسی‌ها را مربوط به واقعیت پرونده هسته‌ای نمی‌دانم چون همین دلواپسان خود عملکرد مناسب و درستی در پرونده هسته‌ای و اداره کشور ندارند.

وی با اشاره به عملکرد دولت سابق در پرونده هسته‌ای اظهار داشت: شاهد بودیم که مذاکرات قبل از به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید با نوعی بن‌بست روبرو شده بود و در نتیجه تحریم‌های غیرقانونی، ناعادلانه و غیرانسانی علیه ایران وضع شد که مردم و کشور با گرفتاری‌هایی روبرو شدند اما در دولت یازدهم، قفل مذاکرات به نوعی باز شده و مذاکرات نیز به نتایج خوبی دست یافته است.

سفیر اسبق ایران در سوریه با تاکید بر اینکه وزارت امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده مورد حمایت کامل حاکمیتی است، تصریح کرد: من در هیچ پرونده‌ای تاکنون ندیده‌ام که هم مردم و هم مسئولان عالی کشور از آن حمایت کنند.

سبحانی ادامه داد: اشکالی ندارد که افرادی منتقد باشند یا نظرات متفاوتی داشته باشند اما در اکثریت مواقع نظرات دوستان دلواپس حالت تخریب و هجمه علیه آقای ظریف و وزارت امور خارجه به خود گرفته است.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه نمی‌تواند علت دلواپسی برخی از جریانات برای تلاش در جهت حل پرونده هسته‌ای و رفع تحریم‌ها را درک کند، خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم که دیپلمات‌های ما و بالاخص تیم مذاکره‌‌کننده سربازان ایران در خط مقدم جبهه دیپلماسی هستند و تخریب آنها دیگر معنایی ندارد و تخریب وزارت خارجه در این شرایط حساس به هیچ وجه، به نفع نظام، منافع ملی و مردم نخواهد بود.

کد N535392

وبگردی