آفتاب
فرماندار بیجار:

افزایش شاخص‌ مطالعه، نقش مهمی در توسعه‌ی فرهنگی کشور دارد

افزایش شاخص‌ مطالعه، نقش مهمی در توسعه‌ی فرهنگی کشور دارد

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی بیجار گفت: افزایش شاخص‌های مطالعه، نقش مهمی در توسعه‌ی فرهنگی کشور دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان،«بیژن زندیه» در جلسه‌ی انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیجار اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی وظیفه‌ای همگانی است و همه باید در راستای نهادینه کردن این فرهنگ مطلوب تلاش کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت زمینه‌سازی برای ترویج فرهنگ مطالعه افزود: افزایش زیربنای کتابخانه‌های عمومی هم‌چنین توجه به نیازهای مخاطبان می‌تواند در افزایش شاخص‌های مطالعه اثرگذار باشد.

فرماندار بیجار با اشاره به نقش مهم کتابخانه‌های عمومی در ترویج فرهنگ کتابخوانی خاطرنشان کرد: این نهاد فرهنگی با توجه به رویکردها و برنامه‌های خود می‌تواند کتابخوانی را در میان اقشار مخلف جامعه ترویج دهد.

زندیه از کتاب به‌عنوان تأثیرگذارترین وسیله‌ی ارتباطی نام برد و افزود: کتاب به‌عنوان بهترین دوست انسان می‌تواند در ارتقای بصیرت و سعادتمندی بشر نقش اساسی داشته باشد.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از کتابخانه‌های عمومی گفت: همه باید از این نهاد که با هدف توسعه‌ی کشور فعالیت می‌کند حمایت کنیم.

فرماندار بیجار استقرار ایستگاه‌های مطالعه را یکی از بهترین راهکارها در زمینه‌ی ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و افزایش استقرار آنها در شهرستان بیجار را خواستار شد.

زندیه با تأکید بر افزایش و ترویج فرهنگ کتابخوانی و سرانه مطالعه مفید، گفت: یکی از معیارهای توسعه‌یافتگی کشورها سرانه‌ی مطالعه و میزان کتاب‌های منتشرشده است.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان با بهره‌گیری از فضاهای مجازی سعی در دور کردن جوانان و نوجوانان کشورمان از ارزش‌های انقلاب دارند، یادآور شد: ترویج فرهنگ کتابخوانی با بهره‌گیری از فضای کتابخانه‌ها یکی از بهترین راهکارها برای آگاه‌سازی جوانان است.

انتهای پیام

کد N535374

وبگردی