آفتاب
جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه:

اقتدار امروز جبهه مقاومت از برکت خون شهدای دفاع مقدس است

اقتدار امروز جبهه مقاومت از برکت خون شهدای دفاع مقدس است

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: پرتاب موشک رزمدگان فلسطینی به سمت اسرائیل و مستاصل کردن این رژیم به برکت خون شهدای دفاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در دومین یادواره 555 شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه امام رضا(ع) طی سخنانی اظهار داشت: شهدای واحد تدارکات و پشتیبانی جزو افراد با اخلاص و کم‌ نام و نشان جبهه‌های نبرد هستند و حضور شهیدان و سایر رزمندگان در میدان نبرد بر اساس ادای تکلیف و تبعیت از فرمان امام خمینی(ره) بود که همین امر موجب شد تا کلمه اسلام را در دنیا اعتلا ببخشیم و مسلمانان را عزتمند کنیم در حالی که آن زمان ما در یک جنگ نابرابر در مصاف با دشمن قرار داشتیم.

وی بابیان اینکه شهیدان پرچمدار عزت و افتخار ما هستند افزود: برگزاری کنگره‌ها و بزرگداشت‌ شهدا، مجالس عزت، سربلندی و افتخار ما محسوب می‌شود زیرا ما به وسیله این مجالس همواره مقاومت تکلیف‌مدارانه را به خود یادآوری می‌کنیم.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه رزمندگان در جنگ هشت ساله با فشار زیادی روبرو بوده‌اند، تصریح کرد: برای نمونه در عملیات والفجر هشت رزمندگان ما از عرض اروندرود عبور کردند که شاید شنیدن این موضوع آسان باشد اما هنگامی که دقیق‌تر به مسئله نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم این عبور کار آسانی نبود.

سردار قاآنی با بیان اینکه عبور از اروندرود مستلزم داشتن امکانات بود، ادامه داد: برای رسیدن به خاک دشمن باید به لباس غواصی و یک قبضه سلاح ضد آب مجهز می‌بودیم اما رزمندگان هیچ کدام از اینها را در اختیار نداشتند چون جمهوری اسلامی در تحریم بود، از طرف دیگر رزمندگان ما برای دست‌یابی به سلاح ضد آب به قدری روی کلاشینکف کار کردند تا توانستند این سلاح معمولی را به یک سلاح ضدآب تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه پشتیبانی از جنگ کار ساده ای نبود و رزمندگان در این بخش با دست خالی فعالیت می‌کردند، گفت: در زمان جنگ تمام کارهای تدارکاتی یک گردان بر عهده واحد تدارکات و پشتیبانی بود در حالی که در عرف معمول، کارهای تدارکاتی یک گردان بر عهده خود این گردان است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به نقش متدینان بازاری در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: در واحد تدارکات و پشتیبانی بازاری‌های اسم و رسم‌داری می‌آمدند و به رزمندگان خدمت می‌کردند که خدمات این واحد برای خود دارای سبک خاصی بود برای مثال این واحد در ایام‌های خاص مذهبی همه آشپزهای مشهدی را جمع می‌کرد و به پشت خط می‌رساند تا برای رزمندگان شله مشهدی بپزد.

سردار قاآنی با بیان اینکه توزیع آب، غذا و مهمات میان رزمندگان کار دشواری بود تصریح کرد: هنگام نبرد، رزمندگان برای خود سرپناهی داشتند و با خیال آسوده می‌جنگیدند اما افراد فعال در واحد تدارکات باید در میدان رزم و زیر بمباران‌ها از سنگری به سنگر دیگر و یا از سرپناهی به سرپناه دیگر به سرعت خودشان را به رزمندگان می‌رساندند تا بتوانند مایحتاجشان را برآورده سازند، برای نمونه در یکی از عملیات‌ها برف بارید و رزمندگان نیازمند لباس شدند، افراد فعال در تدارکات خود را تکلیف‌مدارانه به خطوط مقدم رساندند و راهی که مسدود شده بود را باز کردند.

وی با بیان اینکه واحد تدارکات در روزهای پایانی جنگ به 14 هزار نفر در یک یگان غذا توزیع می‌کرد، افزود: در برخی از مواقع مسئولان تدارکات باید در کنار رزمندگان اطلاعات و عملیات برای شناسائی از مناطق توجیه می‌شدند زیرا هنگامی که افراد واحد اطلاعات و عملیات از مأموریتشان برمی‌گشتند باید غذا و امکانات لازم به دستشان می‌رسید.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه هنگامی که همه رزمندگان به مرخصی می‌رفتند واحد تدارکات در جبهه‌ها می‌ماند و با امکانات محدود عقبه را بازسازی می‌کرد، بیان کرد: اقدامات واحد تدارکات به جنگ برکت داد و دفاع ملت ایران را مقدس کرد تا الگویی برای دنیا باشد.

سردار قاآنی با بیان اینکه شهدا مربوط به مقطع تاریخی خاصی نیستند، گفت: اگر ملت ایران در جنگ هشت ساله این گونه وارد میدان نمی‌شد در جنوب لبنان افراد جرات نمی‌کردند در مقابل اسرائیل بایستند، همچنین اگر امروز رزمندگان فلسطینی به سمت اسراییل موشک پرتاب کرده و این رژیم را مستأصل می‌کنند، این عوامل از برکت خون شهدای دفاع مقدس است.

در پایان این مراسم از کتاب عین الحیاة، زندگی‌نامه سردار شهید علي اكبر عین القضات رونمائی و از تعدادی از خانواده‌های شهدای تدارکات و پشتیبانی سپاه امام رضا(ع) تقدیر شد.

کد N535360

وبگردی