آفتاب

آمریکا برای مبارزه با داعش یک تیم نظامی به ترکیه اعزام می‌کند

آمریکا برای مبارزه با داعش یک تیم نظامی به ترکیه اعزام می‌کند

واحد مرکزی خبر نوشت:

وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد این کشور هفته آینده برای مذکره با مقامات نظامی ترکیه، که از وارد شدن به مبارزه با داعش اکراه دارد، یک تیم نظامی به آنکارا اعزام خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، دو فرستاده ویژه آمریکایی پیشتر روز پنجشنبه با مقامات ترکیه درباره لزوم اتخاذ اقدامات فوری توسط این کشور برای جلوگیری از پیشروی داعش گفتگو کردند.
جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد آنها تصریح کردند که یک «تیم نظامی مشترک آمریکایی-ترکیه ای» در آغاز هفته آینده برای دنبال کردن این مذاکرات در سطح نظامی به آنکارا عزیمت خواهد کرد.
به گفته وزارت امور خارجه آمریکا، واشنگتن ژنرال جان آلن، هماهنگ کننده ائتلاف بین المللی ضد داعش و برت مک گورک، معاون وی را برای دیدار با احمد داوداوغلو، نخست وزیر ترکیه به آنکارا اعزام کرده است تا «درباره تدابیر متعددی به منظور پیشرفت در اقدام نظامی علیه داعش» بحث و گفتگو کنند.
این منبع تاکید کرد دو کشور متحد در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، برای ادامه رایزنی های خود در چهارچوب تلاش های خود علیه داعش به توافق رسیده اند.
آمریکا ترکیه را برای مشارکت بیشتر در مبارزه با داعش که در شهر راهبردی کوبانی سوریه مرزهای این کشور را تهدید می کند، تحت فشار قرار داده است.
ساکی بعد از ظهر پنجشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد « برای متوقف کردن توان نظامی داعش اتخاذ تدابیر فوری لازم است و ژنرال آلن و مک گورک، معاون وی به طور شفاف این مطلب را در نشستی با مقامات ترک به آنها اعلام خواهند کرد ».
واشنگتن در روزهای اخیر از خودداری ترکیه برای مشارکت نظامی در سوریه ابراز ناخرسندی کرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین خاطر نشان کرد « ترکیه برای مشارکت در تلاش های ائتلاف بین المللی برای مقابله با داعش در جایگاه خوبی قرار دارد و می تواند در ارتباط با همکاری نظامی، جلوگیری از ارسال کمک های مالی به تروریسم، ممانعت از عزیمت جنگجویان خارجی، تامین کمک های بشردوستانه و نامشروع اعلام کردن ایدئولوژی افراطی داعش همکاری کند.

5252

کد N535185

وبگردی