آفتاب
مصباح‌یزدی:

برکات حوزه به سراسر جهان صادر شده است

برکات حوزه به سراسر جهان صادر شده است

آرئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: از حوزه برکات بسیاری به جهان صادر شده است و یکی از برکات آن، ظهور امام خمینی(ره) است که اگر این حوزه نبود، امام(ره) نیز تربیت نمی‌شد.

آرئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: از حوزه برکات بسیاری به جهان صادر شده است و یکی از برکات آن، ظهور امام خمینی(ره) است که اگر این حوزه نبود، امام(ره) نیز تربیت نمی‌شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله مصباح‌یزدی در مراسم عمامه گذاری طلاب این موسسه با تبریک میلاد مسعود امام هادی(ع) اظهار کرد: خزانه الهی بی‌نهایت است و نعمت‌های مختلفی در این خزانه وجود دارد؛ اما در میان همه نعمت‌ها ولایت اهل‌بیت(ع) از همه بالاتر است.

وی با اشاره به این‌که «ائمه اطهار(ع) هر کدام ویژگی‌هایی داشتند که در امامان دیگر تکرار نشده است» بیان کرد: به دلیل شرایط مختلف جامعه و نیازهای مردم، در هر زمانی خداوند به هر امام معصومی ویژگی و برتری خاص خود را داده است.

این عضو مجلس خبرگان تصریح کرد: برخی از افراد کوتاه‌نظر فکر می‌کنند سابقه و رفتار و اخلاق امامان معصوم(ع) با هم فرق دارد که این قضاوت بسیار نابخردانه است.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، مصباح‌یزدی با بیان این‌که «وجود اختلافات ظاهری در رفتار امامان(ع) به این معنی نیست که ارزش‌های آن‌ها مختلف بوده است» گفت: تنها حکمت الهی اقتضا کرده که در هر عصری هر امامی ویژگی خاصی داشته باشد.

وی با بیان این‌که «شکر نعمت خداوند نعمت دیگری است که خدا به ما می‌دهد و باید این نعمت را نیز شکر کرد» بیان کرد: ما غرق در نعمت‌هایی هستیم که هیچ کس توان شکر آن‌ها را ندارد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این‌که «بزرگ‌ترین نعمت این است که معرفت ما نسبت به ائمه(ع) افزوده شود» تصریح کرد: فکر می‌کنیم نسبت به ائمه(ع) معرفت داریم و اگر همه جمع شویم تا یک امام معصوم(ع) را معرفی کنیم هرگز نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وی با اشاره به وجود بارگاه نورانی حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم گفت: این حضرت امامزاده‌ای هستند که هزاران برکت را نصیب مردم قم کرده‌اند.

مصباح یزدی با اشاره به این‌که «حوزه علمیه قم یکی از برکات بارگاه حضرت معصومه(س) است» گفت: این حوزه یک سایه‌ای از وجود حضرت معصومه(س) و از برکات همین بارگاه است که قم به این جایگاه رسیده است.

این عضو مجلس خبرگان با بیان این‌که «از این انقلاب، برکات زیادی تا روز قیامت به وجود خواهد آمد» گفت: قبل از انقلاب بسیاری از شهرهای ما پر از مراکز فساد بود اما اکنون جای جای ایران اسلامی را مراکز علمی و مذهبی و حوزوی تشکیل می‌دهد که همه برکات این انقلاب و این حوزه و این بارگاه نورانی است.

وی با اشاره به این‌که «نعمت ولایت را نمی‌توان ارزیابی کرد» تصریح کرد: کمترین شکر این نعمت آن است که بهترین استفاده را از آن ببریم.

مصباح‌یزدی با بیان این‌که «باید معرفتمان را نسبت به اهل‌بیت(ع) زیاد کنیم» گفت: وظیفه ما این است که این نعمت را به دیگران معرفی کنیم و بالاترین جفا این است که از این نعمت استفاده‌ای نبریم، متاسفانه انسان‌ وقتی مشکلی دارد به ائمه(ع) متوسل می‌شود و وقتی مشکل حل شد فراموش می‌کند به چه کسی متوسل شده‌ است.

این عضو مجلس خبرگان با اشاره به این‌که «خداوند این نعمت را رایگان در خدمت ما قرار داده است و در مقابل آن توقعی ندارد» گفت: نعمت ولایت نصیب ما شده است و جا دارد که بیشتر فکر کرده و از آن بیشتر استفاده کنیم.

وی با اشاره به عبادت، شجاعت، فداکاری، صلابت و قاطعیت امام علی(ع) گفت: اگر کسی علی(ع) را بشناسد در هر جای دنیا اسم او را بشنود این ویژگی‌ها به ذهنش می‌رسد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این‌که «دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، محورش بر اساس سمبل‌ها و نمادها است» ادامه داد: لباس در همه ملت‌ها و کشورها یک نوع نماد است و در کشور ما نیز به عنوان نماد شناخته می‌شود و لباس روحانیت نماد سربازی امام زمان(عج) است و هر کس این لباس را ببیند به یاد دین می‌افتد و شما با پوشیدن این لباس می‌توانید مردم را به یاد دین اندازید.

این عضو مجلس خبرگان وظایف کسانی که این لباس را می‌پوشند مورد توجه قرار داد و گفت: روحانیون باید طوری رفتار کنند که مردم دین را در رفتار و گفتار آن‌ها ببینند.

وی تصریح کرد: کسی که این لباس را می‌پوشد، باید به آن متعهد باشد و دین را ترویج کند و نشان دهد آدم دین‌دار چگونه رفتار می‌کند و اگر چنین باشد، هر لحظه‌ای که این لباس را می‌پوشیم عبادت است و اگر این‌چنین نبود، هر لحظه گناه کرده‌ایم.

انتهای پیام

کد N535162

وبگردی