آفتاب

تاکید آیت‌الله نوری‌همدانی بر بازبینی و بازشناسی غدیر

تاکید آیت‌الله نوری‌همدانی بر بازبینی و بازشناسی غدیر

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: غدیر پاسخ عقلی به مباحث توحیدی است و امامت بخش اصلی اعتقاد به توحید است و جامعه بدون ولایت و امامت نابود شدنی است و لحظه‌ای نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، اظهار کرد: غدیر از اعیاد بزرگ اسلامی است و دارای اثرات مهم و فراگیر در جامعه است.

وی افزود: عید غدیر، عیدی تاریخی و سرنوشت‌ساز تا روز قیامت به شمار می‌رود. بنابراین شناخت این عید بسیار مهم و ضروری خواهد بود.

این مرجع تقلید گفت: امامت و غدیر یک موضوع مهم توحیدی است، باید بیشتر مورد توجه مردم قرار بگیرد، زیرا امامت ستون اصلی دین به شمار می‌رود و موجب برکات زیادی است.

نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: امام(ع) تکمیل کننده نبوت و هدایت انسان‌ها است. بنابراین شناخت این خیمه‌گاه و ستون اصلی دین، جزء ضروریات به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، این مرجع تقلید گفت: غدیر ادامه دهنده همان رسالتی است که انبیاء و بخصوص پیامبر خاتم (ص) برای تثبیت اسلام در جامعه آن روز متحمل زحمات و مشقات زیادی شده‌اند.

نوری‌همدانی با تاکید بر بازبینی و بازشناسی غدیر خاطرنشان کرد: باید مواظب غدیر باشیم تا همانند زمان‌های گذشته در شناخت و معرفی آن انحراف ایجاد نکنند زیرا غدیر موضوع اصلی شیعه است.

این مرجع تقلید گفت: خلفای بنی‌امیه و بنی‌عباس نقش به سزایی در به انحراف کشیده شدن غدیر داشتند و اجازه ندادند غدیر مسیر درست خود را طی کند.

وی تروریست‌های تکفیری و داعش را افرادی در مقابل غدیر دانست و اظهار کرد: عالمان دین مدافع مهم در برابر منحرفین غدیر هستند.

نوری‌همدانی افزود: خطبه غدیر کانون مهم تعقل و عواطف است و بکارگیری هریک می‌تواند عامل مهمی در مقابله با دشمنان باشد.

این مرجع تقلید گفت: حضور امامزادگان در کشور اسلامی ایران دلیل بر ولایت مداری مردم عاشق و با محبت است و بارها همین مردم در صحنه‌های مختلف، ارادت خود را به این خاندان ابراز داشتند و اجازه ندادند گزندی به ولایت برسد.

وی در پایان خواستار تبدیل امامزادگان به مراکز فرهنگی برای ترویج فرهنگ و شعار اسلام ناب محمدی (ص) شد.

انتهای پیام

کد N535161

وبگردی