آفتاب

ابراز ناراحتی دولت چین از اظهارات رییس اف‌بی‌آی

ابراز ناراحتی دولت چین از اظهارات رییس اف‌بی‌آی

دولت چین، اف بی آی را به ارائه شواهد دروغین به دلیل اعلام اینکه هک شدن شرکت‌های آمریکایی به دست چینی‌ها برای اقتصاد آمریکا هر ساله میلیاردها دلار هزینه به بار می‌آورد، متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، اتهام هک کردن و جاسوسی اینترنتی تنش‌های بین دو کشور چین و آمریکا را افزایش داده است. در ماه مه، آمریکا پنج مأمور ارتش چین را به هک کردن شرکت‌های آمریکایی متهم کرد و باعث تعلیق همکاری چین و آمریکا در مسائل سایبری شد. دولت چین ادعای آمریکا را تکذیب می‌کند.

پیش‌تر، جیمز کومی، رئیس اف‌بی‌آی در مصاحبه‌ای گفت: هکرهای چینی، شرکت‌های بزرگ آمریکایی را هدف خود قرار داده‌اند و برخی از این شرکت‌ها حتی نمی‌دانند هک شده‌اند.

درهمین حال، هونگ سی، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به سخنان کومی گفت: چین هک کردن را ممنوع کرده و در مقابل چنین اقداماتی بسیار سختگیر است.

او اظهار کرد: ما ناراحتی شدید خودمان را نسبت به ارائه اظهارات دروغین آمریکا ابراز می‌کنیم آمریکا با این اظهارات خود قصد لکه‌دار کردن نام چین را دارد. ما خواهان توقف چنین اظهارات و اقداماتی هستیم.

بسیاری از چینی‌ها، آمریکا را متهم به دورویی می‌کنند چراکه شواهد جاسوسی وسیع این کشور پیشتر توسط ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار آژانس اطلاعات آمریکا افشا شده است.

انتهای پیام

کد N535155

وبگردی