آفتاب
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان:

گره کور بحران آب به دست دانشگاه‌ها باز می‌شود

گره کور بحران آب به دست دانشگاه‌ها باز می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان با اشاره به بحران کمبود آب و خشکسالی شدید در کشور گفت: جای خالی علم و فناوری، اختراعات و نظریه‌های علمی اساتید و دانشگاهیان در حل بحران آب به خوبی حس می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، علیرضا خسروی در آین اختتامییه جشنواره نوآوری و شکوفایی البرز که در دانشگاه سمنان در حال برگزاری است، افزود: بحران آب، بحرانی جدی در کشور است و دانشگاهیان، اساتید و مخترعان و مبتکران و نخبگان دانشگاهی باید به این موضوع ورود پیدا کنند، چرا که دانشگاه می‌تواند گره کور بحران آب را باز کند.

وی با انتقاد از برخی سیاست‌ها در حل بحران آب و کمبود آب، گفت: آیا فقط صرف هشدار دادن و تأکیدات لازم در امر صرفه جویی در مصرف آب کفایت می‌کند؟ آیا فقط جمع‌آوری سیستم آب و فاضلاب شهری به این شیوه پر هزینه و بی فایده کفایت می‌کند؟

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سالانه 10 هزار میلیارد تومان برای مصرف سیگار و دخانیات در کشور هزینه می‌شود، اما تمام پولی که از آب شهری و روستایی در کشور دریافت می‌شود یک هزار میلیارد تومان هم نیست.

عضو کمیته آب مجلس نهم اضافه کرد: صرف پرداختن به هشدار‌ها و تأکیدات دوباره و چندباره در حل بحران آب کفایت نمی‌کند، باید از ظرفیت دانشگاه‌ها برای باز کردن این گره کور استفاده کرد.

وی افزود: دانشگاه‌ها استراتژی هر کشور را تعیین می‌کنند، خیلی از مشکلات به دست دانشگاه‌ها باز می‌شود، متاسفانه در کشور ما هر جایی که مشکل و بحرانی وجود داشت جای دانشگاه‌ها و مباحث علمی خالی است، چنان که در حل بحران آب و مشکلات ناشی از خشکسالی و کم آبی جای خالی دانشگاه به خوبی حس می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر این اعتماد را به اساتید، نخبگان و دانشگاهیان داشته باشیم، مطمئن باشید که در حل مشکلات معجزه خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N534971

وبگردی