آفتاب

تجمع در سنت لوییس: کشته شدن نوجوان سیاهپوست با 17 گلوله پلیس

تجمع در سنت لوییس: کشته شدن نوجوان سیاهپوست با 17 گلوله پلیس

در پی شلیک مرگبار یک مأمور پلیس به یک پسر سیاه‌پوست آفریقایی – آمریکایی، معترضان به خیابان‌های جنوب سنت لوییس آمدند. رییس پلیس منطقه گفته است پسر سیاهپوست ابتدا سه تیر به سمت پلیس شلیک کرده و پلیس در پاسخ 17 گلوله شلیک کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته واشنگتن پست، جزئیات این حادثه هنوز نامشخص است. براساس اطلاعات پلیس، مأمور مذکور برای یک شرکت امنیتی خصوصی کار می‌کند. اما زمانی که با سه مرد مظنون مواجه می‌شود، لباس پلیس سنت لوییس را بر تن داشته است. سه مرد مظنون زمانی که این مأمور را می‌بینند بلافاصله فرار می‌کنند. اما مأمور پلیس آنها را دنبال می‌کند و در ادامه یکی از سه مرد با این مأمور درگیر می‌شود.

به گفته سم دوستون، رئیس پلیس منطقه، قربانی پس از درگیری در حال فرار سه بار به سمت مأمور شلیک می‌کند پیش از اینکه مأمور پاسخ شلیک او را بدهد. مأموران تحقیق یک «ردگر 9 میلی متری» در صحنه پیدا کرده‌اند که به ادعای دوستون سلاحی است که نوجوان 18 ساله از آن استفاده کرده است.

اما به گزارش رسانه‌های محلی، خانواده این جوان مدعی شده‌اند که او فقط یک ساندویچ داشته نه یک اسلحه!

هم‌زمان براساس گزارش‌های تلویزیونی، مردم در اعتراض به این اقدام پلیس در خیابان‌های سنت لوییس تجمع کرده‌اند اما تاکنون گزارشی از خشونت در این تجمعات نشده است.

بسیاری ادعا می‌کنند که این حادثه به «حادثه مایک براون» تبدیل نشود. در ماه اوت پلیس یک نوجوان سیاه‌پوست را به ضرب گلوله کشت و موجب اعتراضات وسیعی در شهر فرگوسن ایالت میسوری شد.

انتهای پیام

کد N534956

وبگردی