آفتاب

بازسازی واقعه بزرگ غدیرخم در 4 شهر استان سمنان

بازسازی واقعه بزرگ غدیرخم در 4 شهر استان سمنان

ریس ستاد بزرگداشت غدیر در استان سمنان از نمایش و بازسازی واقعه بزرگ و تاریخی غدیر خم در 4 شهرستان سمنان،شاهرود،گرمسار و دامغان در روز عید غدیر خم خبر داد.

ریس ستاد بزرگداشت غدیر در استان سمنان از نمایش و بازسازی واقعه بزرگ و تاریخی غدیر خم در 4 شهرستان سمنان،شاهرود،گرمسار و دامغان در روز عید غدیر خم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرنگار دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، سرهنگ اسحاق هراسانیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آیین بازخوانی واقعه غدیر در سمنان، همزمان با روز عید غدیر، در شهرک روزیه سمنان برگزار می‌شود. همچنین بازسازی واقعه بزرگ غدیر در شهرود ، عصر روز عید غدیر در منطقه شهدای گمنام شاهرود برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بازسازی واقعه غدیر در گرمسار و دامغان، ادامه داد: این آیین در دامغان یک روز پیش از روز عید غدیر برگزار و در آن ضمن تجلیل از سادات دامغان،مردم بصورت نمادین با ولی فقیه زمان بیعت می‌کنند.

وی تصریح کرد: غدیر خم حادثه‌ای عظیم است که در اعیاد بزرگ اسلامی به عنوان عیدالله اکبر نامیده شده است. واقعه غدیر خم تجلی زحمات پیامبر گرامی اسلام(ص) است.

جانشین سپاه قائم آل محمد(عج)‌استان سمنان گفت: ولایت فقیه استمرار حرکت انبیاء و ائمه اطهار(ع) و استمرار غدیر است و امروز اولی الامر ولایت مطلقه فقیه است. غدیر خم علم و پرچم اسلام است و در این روز دین اسلام تکمیل شد و نعمت خداوند بر بندگان ارزانی شد.

وی با اشاره به تبیین اهمیت غدیر در اسلام، گفت: پیامبر(ص) در همان روزهای آغاز رسالت پیامبر فرمودند هر کس به من دست بیعت دهد ولی و جانشین پس از من است. نخستین کسی که دست بیعت به ایشان داد و تا آخر ایستاد و مبارزه کرد، حضرت علی(ع) بودند و ایشان ‌در همه صحنه‌های ابلاغ رسالت در همه جا همراه و یار پیامبر (ص) بودند.

وی خاطرنشان کرد: خلاصه 23 سال زحمت و تلاش پیامبر(ص) در غدیرخم عینیت یافته است. رویداد غدیر، کفار را مأیوس و شیعیان و دوستداران امامت و ولایت را امیدوار و خوشحال کرد و باید گفت ما هرچه داریم به برکت این رویداد عظیم تاریخی است.

هراسانیان با بیان این‌که «حضرت علی(ع) به عنوان شاخص ولایت هستند» گفت: ولایت فقیه استمرار حرکت انبیاء و ائمه اطهار(ع) و استمرار غدیر است و امروز اولی الامر ولایت مطلقه فقیه است. باید به برکت این ایام فرخنده و مبارک پاسداران حریم عترت و ولایت و ترویج کنندگان ایام غدیر باشیم.

وی گفت: غدیر باید از غربت خارج شود و این مستلزم تبیین و ترویج حرکت غدیر در جامعه است؛ همانگونه که عاشورا در جامعه همگانی شده است باید غدیر نیز همگانی شود.

وی خطاب به اصحاب رسانه گفت: امیدواریم با همت و تلاش شما نمایش بازسازی واقعه غدیر در استان سمنان به نحو مطلوبی صورت گیرد.

جانشین سپاه قائم آل محمد(عج)‌استان سمنان با اشاره به این‌که «سال گذشته تنها در مرکز استان بازخوانی و بازسازی صحنه غدیر خم صورت گرفت» افزود: ‌امسال در چهار شهرستان گرمسار، سمنان، دامغان و شاهرود بازخوانی و بازسازی صحنه غدیر خم صورت می‌گیرد.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توجیهی را از جمله اقدامات انجام شده در راستای ارتقای کیفی برگزاری و نمایش واقعه غدیرخم عنوان کرد و افزود: انتشار جزوات غدیرشناسی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه و جماعات و دیدار با سادات را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای ترویج فرهنگ امامت و ولایت است.

انتهای پیام

کد N534901

وبگردی