آفتاب

درخواست کردستان عراق از آمریکا برای تجهیز نیروهای پیشمرگ به سلاح‌های سنگین

درخواست کردستان عراق از آمریکا برای تجهیز نیروهای پیشمرگ به سلاح‌های سنگین

نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق از آمریکا خواست تا از نیروهای پیشمرگ در عملیات آنها علیه گروه تروریستی داعش حمایت به عمل آورده و سلاح‌های سنگین در اختیارشان قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی سومریه نیوز، نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه نیروهای پیشمرگ دستاوردهای بسیاری را در مناطق مختلف عراق محقق کرده‌اند از آمریکا خواست تا این نیروها را در ادامه عملیات آنها علیه گروه تروریستی داعش حمایت و آنها را به سلاح‌های سنگین مجهز کند.

وی با اشاره به وضعیت آوارگان در اقلیم کردستان بر لزوم ارائه کمک‌های انسانی به این اقلیم برای نجات جان پناهندگان تأکید کرد و افزود: سازمان‌های غیردولتی آمریکا و کشورهای دوست باید در یاری رساندن به این آوارگان به ایفای نقش بپردازند.

بارزانی ضمن ابراز خشنودی نسبت به سطح همکاری میان نهادهای اقلیم و طرف‌های ذی‌ربط در سازمان ملل و جامعه جهانی تصریح کرد: این اقلیم در دولت حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق مشارکت خواهد کرد و تمامی مشکلات و موانع از طریق گفتگو و تفاهم حل می‌شود.

ازسوی دیگر ،یک مقام کرد در حزب اتحاد ملی کردستان به رهبری جلال طالبانی، از آزادسازی 485 روستا در مناطق مختلف استان کرکوک از اشغال تروریست‌ها خبر داد.

انتهای پیام

کد N534840

وبگردی