آفتاب

درگیری خونین سلفی‌ها و کردها در دو شهر آلمان

درگیری خونین سلفی‌ها و کردها در دو شهر آلمان

ایرنا نوشت:

ادامه اعتراض های کردهای مقیم آلمان به وضعیت شهر کوبانی و انتقاد به سیاست های آمریکا و ترکیه در مقابله جدی با جنایات گروه تروریستی داعش در این منطقه به درگیری خونین خیابانی بین کردها و سلفی ها در برخی از شهرهای آلمان انجامید که این وضعیت موجب افزایش نگرانی مقام های امنیتی آلمان از تشدید اوضاع در روزهای آتی شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری محلی،اعتراض کردها که از عصر روز گذشته با انتشار اخباری مبنی بر سقوط شهر کوبانی و پیش روی داعش،در شهرهای مختلف آلمان آغاز شده بود، امروز نیز در شهرهای مختلف ادامه داشته و در دو شهر به خشونت کشیده شد.

براساس گزارش رسانه ها،درگیری های پراکنده و اغتشاش های خیابانی از جمله مسدود کردن خطوط ریلی ایستگاه مرکزی هامبورگ از بعد از ظهر سه شنبه آغاز شد و از ساعات پایانی نیمه شب گذشته تا امروز به درگیری شدید و خونین میان کردها و اسلام گرایان تندور ( سلفی ها) در این شهر انجامید.

به گزارش پلیس هامبورگ با تجمع صدها تن از کردهای خشمگین در مقابل مسجدی در این شهر،این تجمع اعتراض آمیز با حمله سلفی ها که به انواع سلاح های سرد مسلح بودند مواجه شده و به درگیری خونین میان دو طرف کشیده شد.

با ورود نیروهای پلیس و مسدود کردن خیابان های منتهی به محل تجمع و همچنین با استفاده از ماشین های آب پاش این درگیری ها که خسارات مالی بسیاری از جمله تخریب خودروها و شکستن شیشه های اماکن عمومی و بانک ها برجای گذاشته است،مهار شد.

به گزارش پلیس هامبورگ، این درگیری خونین حداقل 13 مجروح بر جای گذاشت و 22 نفر از مهاجمان مسلح به انواع سلاح های سرد نیز از سوی پلیس دستگیر شدند.

در همین رابطه رسانه ها از درگیری های مشابه در شهر 'سله' از توابع هانوفر که مهاجران ترک،کرد و ایزدی های مقیم آلمان در آن زندگی می کنند،خبر دادند.

به گزارش پلیس هانوفر درگیری های پراکنده در این شهر به طور عمده بین ایزدی ها و چچنی ها مقیم بوده و خساراتی برجای گذاشته است.

منابع امنیتی آلمان نسبت به افزایش درگیری ها در صورت سقوط شهر کوبانی بین کردها،ترک ها و سلفی ها و تکفیری های مقیم این کشور بویژه در شهرهای برلین ،فرانکفورت و دورتموند که مهاجران بیشتری را در خود جای داده اند ، هشدار داده اند.

5252

کد N534795

وبگردی