آفتاب
صالحی:

علوم عقلی باید در زندگی روزمره مردم جاری شود

علوم عقلی باید در زندگی روزمره مردم جاری شود

مشهد- خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هدف اصلی مجمع تجمیع ظرفیت ها در حوزه امتداد علوم عقلی در زندگی مردم است و باید این علوم در زندگی روزمره مردم جاری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس صالحی در همایش "علوم عقلی در تمدن اسلامی" قبل از ظهر پنجشنبه در محل تالار نور مشهد، با اشاره به پیشینه علوم عقلی تاكید كرد: علما و اساتید همواره علوم عقلی را در كنار علوم نقلی پیش برده اند.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد اظهار كرد: هدف از ایجاد مجمع عالی حكمت اسلامی شكل گیری علوم عقلی در حوزه های علمیه است و اشخاص حقیقی وحقوقی همیشه به ترویج علوم عقلی می پرداخته ولی هم افزایی و تبدیل شدن به یك باشگاه در علوم عقلی وجود نداشت كه با راه اندازی این مهم مجمع شكل گرفت.

وی تصریح كرد: فلسفه ایجاد مجمع عالی حكمت اسلامی گسترش علوم عقلی، نظریه پردازی، بازخوانی و امتداد بخشی این علوم در علوم انسانی است.

صالحی خاطرنشان كرد: هدف دیگر این مجمع با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری، تجمیع ظرفیت ها در حوزه امتداد علوم عقلی در زندگی مردم است و باید این علوم در زندگی روز مره مردم جاری شود.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد تاكید كرد: پاسخگویی به شبهات مردم و رفع نیازهای طلاب و دانشجویان از كاركرد های اصلی مجمع عالی حكمت اسلامی است.

وی در پایان ابراز امیداوری كرد: امیداوریم این دفتر در مشهد همگام و همسو با دفتر مركزی حركت كند و پاسخگویی به شبهات و سوالات مردم در این مركز انجام گرفته و شاهد توسعه  علوم عقلی بوده و نتایج خوب و مثبتی را دریافت كنیم.

 

کد N534736

وبگردی