آفتاب
مصلحی:

روحانیت نقش کلیدی در حفظ پیشبرد انقلاب اسلامی ایران داشته است

روحانیت نقش کلیدی در حفظ پیشبرد انقلاب اسلامی ایران داشته است

ما مشاهده می‌کنیم که جشنواره‌‌هایی با عنوان دفاع مقدس برگزار می‌شود که در همان جنشواره‌ها دفاع مقدس در حال تحریف است و قشر روحانیت برای جلوگیری از این امر نقش کلیدی و اساسی دارند. ما باید واقعیت دفاع مقدس را حفظ کنیم.

وزیر سابق اطلاعات تاكید كرد: روحانیت و معنویت نقش کلیدی در حفظ پیشبرد انقلاب اسلامی ایران داشته است و ما باید سعی کنیم تجربیات بزرگ را به نسل جدید روحانیت منتقل کنیم و از آنها برای اداره کشور و رشد و تعالی نسل پرسشگر امروز استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام حیدرعلی مصلحی در مراسم نکوداشت شهید حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ محمود غفاری امروز صبح برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی که امام شکل داد، ظهور صغری وجود و ظهور امام زمان(عج) است.

وی با اشاره به دیدارش با آیت‌الله حسن‌زاده آملی اظهار داشت: ایشان در آن جلسه به وضوح به این موضوع اشاره کردند که انقلاب اسلامی ایران، صغری حضور امام زمان(عج) است و ظهور با انقلاب اسلامی آغاز شده که همان ظهور صغری است.

مصلحی ادامه داد: انقلاب اسلامی پیراهن یوسفی است که برای امت جهان و بشری آمده است و پیامی آورده است که ما باید به آن تامل کنیم. این انقلاب به جامعه بشری بصیرت می‌دهد که باید هوشیار باشد و چطور و در کدام جهت حرکت کند و به او می‌گوید سعادت کجاست و حیات طیبه تو در کجا قرار دارد.

وی افزود: اگر ما نگاهی به علمای اسلامی خود در گذشته داشته باشیم درک می‌کنیم که پیشرفت در حیات اسلامی قرار داشته که به مرور زمان به یغما رفته است.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه غرب در بخش‌های مختلف به بن‌بست رسیده است تصریح کرد: هر چیز که در غرب وجود دارد می‌توانم بگویم که هشتاد درصد تکرار علم است. انقلاب اسلامی آمده است تا به آنها راه خروج را از بن‌بست‌ها نشان دهد.

مصلحی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مدیریت امام در انقلاب اسلامی و جنگ اشاره کرد و ابراز داشت: دشمن در جنگ سه هدف نابودی و کنترل انقلاب جمهوری اسلامی ایران، اجرایی کردن برنامه‌های خود در مطنقه و دستیابی صدام به اهداف خود را دنبال می‌کرد که با مدیریت امام خمینی به هیچ کدام از آنها نرسید.

وی با بیان اینکه ما امروز از جنگ فاصله گرفته‌ایم، عنوان کرد: ما مشاهده می‌کنیم که جشنواره‌‌هایی با عنوان دفاع مقدس برگزار می‌شود که در همان جنشواره‌ها دفاع مقدس در حال تحریف است و قشر روحانیت برای جلوگیری از این امر نقش کلیدی و اساسی دارند. ما باید واقعیت دفاع مقدس را حفظ کنیم.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینكه هدف اصلی دشمن از راه‌اندازی جنگ و مقابله با انقلاب اسلامی این بود که فهمیده بود انقلاب اسلامی با همه انقلاب‌های دیگر در جهان متفاوت است، تاكید كرد: سی سال است که سازمان‌های اطلاعاتی به دنبال این هستند تا بفهمند که انقلاب اسلامی چیست که متاسفانه ما خود داخل ایران روی آن کار نکرده‌ایم.

مصلحی اضافه كرد: در زمانی جنگ و مقابله با انقلاب اسلامی آغاز شد که امام قصد داشت اهداف انقلاب را پیش ببرد. در آن روزها مدیریت امام به این گونه بود که هم توانست جنگ را اداره کند و هم اهداف انقلاب اسلامی را دنبال کند.

وی در خصوص اقدامات امام برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی یادآور شد: امام با تاسیس نهادهایی برای مستضعفین گام‌هایی خوبی برای مدیریت جنگ برداشت که متاسفانه در دوران اصلاحات آمریکایی در ایران کلمه مستضعفین به آسیب‌دیدگان تغییر یافت. توسعه تشکیلات نظامی یکی دیگر از مدیریت‌های امام در دفاع مقدس بود که با هیچ معادله نظامی نمی‌‌توان آن را سنجید.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه در طول جنگ، بودجه جنگ از بودجه جاری کشور 14 یا 17 درصد بود، خاطرنشان كرد: امام توانست با تکیه بر مردم که با مقوله ولایت‌مداری وارد کار شده بودند جنگ را اداره کنند.

مصلحی با اشاره به مشکلات داخلی در زمان دفاع مقدس بیان کرد: در آن زمان عوامل بازدارنده گوناگونی در داخل ایران در مقابله با دفاع مقدس وجود داشتند از جمله ضدانقلاب، نهضت آزادی و خیلی از افرادی که در جنگ شرکت داشتند اما امام و شعارهای او را قبول نداشتند.

وی ادامه داد: امام همیشه در کارهای خود اصول مشورت و تصمیم‌گیری را رعایت می‌کردند و تنفیذ اختیارات یکی دیگر از مدیریت‌های امام در جنگ بود.

وزیر سابق اطلاعات در پایان با توجه به نقش پر رنگ روحانیت در دفاع مقدس خاطرنشان كرد: روحانیت و معنویت نقش کلیدی در حفظ پیشبرد انقلاب اسلامی ایران داشته است و ما باید سعی کنیم تجربیات بزرگ را به نسل جدید روحانیت منتقل کنیم و از آنها برای اداره کشور و رشد و تعالی نسل پرسشگر امروز استفاده کنیم.

کد N534708

وبگردی