آفتاب

کنفرانس مطبوعاتی وزیر خارجه ترکیه و دبیرکل ناتو

کنفرانس مطبوعاتی وزیر خارجه ترکیه و دبیرکل ناتو

وزیر امور خارجه ترکیه و دبیر کل ناتو در نشست مشترک خود آخرین تحولات منطقه و اقدامات داعش علیه کشورهای خاورمیانه را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، مولود چاووش‌اغلو، وزیر خارجه ترکیه در نشست مطبوعاتی خود با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو که در حال حاضر در آنکارا به سر می‌برد، عنوان داشت: در این نشست در خصوص شرایط موجود در منطقه و افغانستان بحث و تبادل‌نظر کردیم. همچنین درخصوص حمایت ناتو از دولت افغانستان در مرحله انتقالی رایزنی کردیم.

وی در ادامه تصریح کرد: تا زمانی که دولت افغانستان از ما بخواهد به حمایت خود از آنها ادامه می‌دهیم.

چاووش‌اغلو گفت: در ماه دسامبر نیز قرار است وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو در بورکسل گرد هم بیایند.

دبیرکل ناتو نیز عنوان داشت: مذاکرات خوبی با طرف ترکی در این نشست داشتیم. ترکیه هم‌پیمان مهم و قدرتمندی برای ما به شمار می‌آید. ما درخصوص نگرانی‌های ترکیه باتوجه به شرایط کنونی منطقه رایزنی کرده و حمایت خود را از هم‌پیمانان‌مان در برابر چالش‌های پیش رو اعلام می‌کنیم. ما شرایط منطقه را از نزدیک زیر نظر داریم و معتقدیم داعش تهدید بزرگی علیه عراق و سوریه و کشورهای عضو ناتو به شمار می‌آید.

وی در ادامه تصریح کرد: جامعه بین‌الملل باید در برابر داعش یکپارچه باشد. ما از اقدامات آمریکا و هم‌پیمانان خود و همچنین پارلمان ترکیه برای ایفای نقش فعال‌تر استقبال می‌کنیم و به همکاری و هماهنگی‌های خود برای حمایت از ملت‌ها در برابر حملات ادامه می‌دهیم.

دبیرکل ناتو اعلام کرد: ترکیه در ایجاد ثبات در منطقه و کشور افغانستان نقش مهمی ایفا کرده است. در سال آینده نیز ترکیه در آموزش نیروهای امنیتی افغانستان نقش خواهد داشت. ما با همکاری‌های خود با آنکارا ادامه خواهیم داد.

استولتنبرگ اضافه کرد، اعضای ناتو درباره مسأله ایجاد منطقه حائل و منطقه پرواز ممنوع در سوریه گفت‌وگو نکرده‌اند.

انتهای پیام

کد N534669

وبگردی