آفتاب

درگیری جنگجویان کُرد با تروریست‌های داعش

درگیری جنگجویان کُرد با تروریست‌های داعش

تسنیم نوشت:

فرماندهان کُرد سوریه با تأکید بر اینکه شهر «کوبانی» هنوز سقوط نکرده است، از درگیری‌ها بین جنگجویان کرد با عناصر گروه تروریستی داعش خبر دادند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «اسکای نیوز»، درگیری‌ها در مرکز شهر کردنشین کوبانی در مرز سوریه ادامه دارد. این درگیری‌ها از ساعات اولیه امروز- پنجشنبه- بین عناصر مسلح کُرد با تروریست‌های داعش در دو روستای «ترمیک» و «مامیت» در جنوب این شهر تشدید شده است.
فرماندهان کرد تأکید کردند این شهر تاکنون به دست عناصر مسلح گروه تکفیری داعش سقوط نکرده است.
گزارش‌های حاکی است تروریست‌های داعشی مانع از انتقال مجروحان کُرد به بیمارستان‌ها جهت مداوا، می‌شوند.
پیشروی‌های داعش در شهر کوبانی در حالی ادامه دارد که بنا به گفته فرماندهان کُرد، حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا موفق به توقف این پیشروی‌ها نشده است.
فرماندهان کُرد سوریه همچنین ترکیه را مسئول محاصره شهر کوبانی اعلام کرده‌اند. تروریست‌های داعش از تپه‌های مشرف به کوبانی، این شهر را بمباران می‌کنند.
از سوی دیگر، منابعی تأکید کردند گروه داعش کمک‌های تسلیحاتی را از پایگاه‌های پنهان خود به‌ویژه از شهر «الرقه» به کوبانی منتقل می‌کنند.
در تحولی دیگر، عناصر تروریستی داعش پس از آنکه کوبانی را محاصره کردند، تلاش کردند به مرکز پلیس «دوغان» در نزدیکی این شهر یورش ببرند که در پی آن یک مسئول امنیتی این مرکز و شماری از جنگجویان کُرد جان خود را از دست دادند.
براساس این گزارش، جنگنده‌های ائتلاف جهانی، از صبح امروز بر شدت حملات خود در کوبانی افزوده‌اند و برخی از مواضع داعش را بمباران کرده‌اند.
شهر کوبانی که به «عین‌العرب» مشهور است، یکی از نقاط استراتژیک در مرز ترکیه و سوریه به شمار می‌رود و طی 3 هفته گذشته بشدت تحت محاصره سنگین داعش بوده است. این شهر از سه‌شنبه پیش شاهد نبرد خیابانی بین کردها و تروریست‌های داعش است.

5252

کد N534467

وبگردی