آفتاب

آیت‌الله نوری‌همدانی: عزت و اقتدار نظام به برکت خون پاک شهیدان است

آیت‌الله نوری‌همدانی: عزت و اقتدار نظام به برکت خون پاک شهیدان است

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید، گفت: عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت خون پاک شهیدان و ایثارگری رزمندگان و جانبازان در هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، این مرجع تقلید شب گذشته(چهارشنبه) در دیدار با دو خانواده معظم شهیدان وکیلی ناطق و جعفری‌نیا، افزود: پدران و مادران شهدا خدمت بزرگی به انقلاب اسلامی کردند و اجر معنوی ایشان در نزد خداوند محفوظ است.

وی با بیان اینکه ملت غیور ایران نیز همواره برای این ایثار احترام ویژه ای قایل هستند، گفت: امنیت و آسایشی که در کشور حاکم است را مدیون و مرهون خون شهیدان هستیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هیچ کاری در دنیا بالاتر از شهادت نیست، افزود:ان‌شاءالله خداوند این هدیه را از شما قبول کند و به ما نیز توفیق پیمودن راه آن‌ها را عنایت فرماید.

آیت الله نوری همدانی، با بیان اینکه جهاد و شهادت از بزرگترین اعمال در مکتب والای اسلام است گفت: خداوند به شما اجر بالایی عنایت کرده و هیچکس به اندازه مادر، پدر و همسر آنان به انقلاب خدمت نکرده‌ است.

وی با اشاره به اینکه فرشتگان الهی از ورود شهدا به بهشت استقبال می‌کنند، تصریح کرد: والاترین سعادت شهدا این است که وجه الله را نظاره می‌کنند و ما این سعادت را نمی‌توانیم درک کنیم.

وی خاطرنشان می شود؛ احمد وکیلی ناطق در کردستان هنگام مبارزه با ضد انقلاب در اردیبهشت 59، محمود وکیلی ناطق در جزیره مجنون سال 63 در عملیات خیبر و هادی وکیلی ناطق در شلمچه سال ۶۵ هنگام عملیات کربلای 5 به شهادت رسیدند.

گفتنی است؛ شهید احمد جعفری نیا که متولد سال 1343 بود در سال 1361 در خط مرزی عین خوش شهید شد و سردار شهید محمد جعفری نیا که متولد سال 1337 بود در سال 1362 در منطقه عملیاتی مهران به دست مزدوران بعثی به شهادت رسید.

شهید علی جعفری نیا نیز متولد 1349 بود در سال 1366 و تقریبا 4 سال بعد از دومین برادر شهید خود در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید.

سردار سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز آیت الله نوری همدانی را دراین دیدارها همراهی می کرد.

انتهای پیام

کد N534389

وبگردی