آفتاب
پنتاگون خبر داد:

احتمال زیاد سقوط شهر عین العرب توسط داعش

احتمال زیاد سقوط شهر عین العرب توسط داعش

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با اعتراف به اینکه واشنگتن توانایی نابودی داعش در کوتاه مدت را ندارد از احتمال سقوط شهر عین العرب(کوبانی) به دست تروریست های داعش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آمریکا خود را آماده سقوط عین العرب به دست داعش می کند. "جان کربی" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با بیان این مطلب گفت: مردم باید بدانند که ما در این شهر اهداف راهبردی کمی داریم. وی با اذعان به ناتوانی ارتش آمریکا در جلوگیری از پیشروی داعش افزود: داعش یک روزه از بین نمی رود و سقوط عین العرب محتمل است.

کربی در راستای اظهارات دیگر مقامات آمریکا در مورد سقوط شهر عین العرب اظهار داشت: تروریست های داعش شهرهای دیگری را نیز تهدید خواهند کرد و حتی ممکن است آنها را به تصرف خود در آورند، اما این وضعیت زیاد به طول نمی انجامد. پیشتر نیز "جان کری" وزیر خارجه آمریکا در دیدار با همتای انگلیسی خود در واشنگتن گفته بود جلوگیری از سقوط عین العرب جزو اهداف راهبردی کشورش نیست.

وی در توجیه بی توجهی واشنگتن به وضعیت بحرانی عین العرب مدعی شد اهداف اصلی در حمله به داعش، نشانه گرفتن مراکز فرماندهی و زیرساخت های نظامی این گروه است. کری افزود: ما می کوشیم در مجموع داعش را نه تنها در عین العرب بلکه در تمام مناطق سوریه و عراق تضعیف کنیم.

کد N534314

وبگردی