آفتاب

تجمع در اعتراض به کشتار کردهای کوبانی مقابل دفتر سازمان ملل

تجمع در اعتراض به کشتار کردهای کوبانی مقابل دفتر سازمان ملل

جمعی از مردم و دانشجویان کرد در اعتراض به کشتار کردهای کوبانی به دست تروریست های داعش در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جمعی از دانشجویان کرد و عموم مردم امروز (چهارشنبه) در اعتراض به کشتار مردم بی دفاع کوبانی در ترکیه و سکوت مجامع جهانی مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تجمع کردند.

معترضان با در دست داشتن تابلوهایی که روی آنها نوشته شده بود: " هر جا کرد است آنجا ایران است"، "تهران گلوی کوبان"، "ما همه کوبانی هستیم"، "دولت روحانی، حمایت از کوبانی" و نیز با سر دادن شعارهای کردی مثل "بژ کوبانی" (به معنای زنده باد کوبانی) اعتراض خود را به کشتار کردهای کوبانی اعلام کردند.

تجمع‌کنندگان همچنین با سردادن شعارهایی به آنچه که حمایت علنی ترکیه و دولت اردوغان از تروریست های داعش در کشتار مردم کرد کوبان خواندند، اعتراض کردند.

در این تجمع همچنین متنی به زبان کردی در حمایت از مردم مظلوم کوبانی و همدردی با آنها مقابل دفتر سازمان ملل قرائت شد. در بخشی از این متن گفته شد: جامعه کرد و فعالان حقوق بشر ایران از همه سازمان های بین المللی می‌خواهد که مانع حمایت ترکیه از داعش در کشتار کردهای بی دفاع کوبانی شوند.

انتهای پیام

کد N534282

وبگردی