آفتاب
رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران:

روی آوردن به ورزش هزینه‌ درمانی جانبازان و معلولان را کاهش می‎دهد

روی آوردن به ورزش هزینه‌ درمانی جانبازان و معلولان را کاهش می‎دهد

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران پس از بازدید از تمرینات ملی پوشان اعزامی به بازی های پاراآسیایی، در نشستی صمیمانه با حضور مسئولین فدراسیون حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت فدراسیون جانبازان و معلولان، محمود خسروی وفا، رئیس فدراسیون ورزش‎های جانبازان و معلولین در این نشست گفت: حضور حجت الاسلام شهیدی و جمعی از معاونین ایشان در بنیاد شهید و امورایثارگران، موجب دلگرمی ورزشکاران و مسئولان فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک شد.

وی افزود: ورزش جانبازان ومعلولان از ابتدا هماهنگی و همکاری زیادی با بنیاد شهید داشته و در گذشته بیشترین حمایت‎های مالی از این نهاد شامل ورزش جانبازان و معلولان شده است.

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان در ادامه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص اعزام کاروان غدیر گفت: ورزشکاران جانباز و معلول ایرانی در قالب 16 رشته ورزشی به این بازی ها اعزام می‌شوند و پرچمداری کاروان بر عهده جلیل باقری، ورزشکار قهرمان و جانباز کشورمان و سرپرستی کاروان بر عهده دکتر صیاد شیرازی، فرزند سپهبد شهید علی صیاد شیرازی است.

وی خاطر نشان کرد: ورزش برای جانبازان و معلولان بیش از بعد قهرمانی از نظر سلامتی و کاهش هزینه‌های درمان اهمیت دارد و توانمندی‌های آنها را نیز به سایر افرادی که از فعالیت‌های اجتماعی دور مانده‌اند، اثبات می‌کند و باعث تشویق دیگر افراد دارای معلولیت نیز می‌شود.

حجت الاسلام والمسلین شهیدی نیز در ادامه ضمن ابراز خرسندی از حضور در فدراسیون در آستانه عید غدیر و نیز اعزام به بازی‌های پاراآسیایی گفت: ورزش جانبازان و معلولان از زمانی که آغاز شده در تمامی ابعاد موفق بوده و ما تاکنون شاهد موفقیت‎های بسیاری از آنها بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: باید بکوشیم تا بودجه‌هایی را که برای درمان جانبازان و ساخت بیمارستان در نظر گرفته‌ایم، صرف توسعه ورزش کنیم تا از این ضمن مداوای آنها، تلاش کنیم تا سلامتی این افراد را نیز در حد مطلوبی نگه داریم.

رئیس بنیاد شهید در پایان گفت: تلاش می‌کنیم در بنیاد شهید اقداماتی در جهت توسعه ورزش جانبازان و معلولان انجام دهیم و برای تمامی ملی پوشان اعزامی به بازی‎های پاراآسیایی آرزوی موفقیت داریم و آرزو می‌کنیم مانند همیشه با دست پر به میهن بازگردند.

کد N534279

وبگردی