آفتاب

هجوم گسترده کاربران کُرد به فیس بوک اوباما

هجوم گسترده کاربران کُرد به فیس بوک اوباما

هزاران کرد از سراسر دنیا با حضور در صفحه شخصی باراک اوباما در فیس بوک، کامنت «Save Kobani» (کوبانی را نجات دهید) گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به دنبال محاصره شهر کردنشین کوبانی سوریه به دست داعش و احتمال سقوط این شهر، هزاران کرد از سراسر دنیا با حضور در صفحه شخصی باراک اوباما در فیس بوک، از رئیس جمهوری آمریکا که رهبری ائتلاف مبارزه با داعش را بر عهده دارد خواستند مانع از اشغال کوبانی شود.

خبرگزاری کردپرس نیز در این باره نوشت: این اقدام در پی احتمال سقوط شهر کوبانی و وقوع فاجعه انسانی در روزهای آینده در این شهر و نیز عدم جدیت جامعه جهانی در برخورد با تروریست‌های داعش، به صورت خودجوش توسط عده زیادی از کاربران کُرد فیس بوک صورت گرفته است.

شهر کردنشین کوبانی در شرق سوریه و در استان حلب قرار دارد و با کشور ترکیه هم مرز است. درگیری بین تروریست‌های داعش و یگان‌های حمایت مردمی که مسئولیت دفاع از کوبانی را بر عهده دارند در روزهای اخیر شدیدتر شده است.

داعش در روزهای اخیر موفق شده تا علی‌رغم تلفات سنگین، محاصره این شهر را تنگ‌تر کند و برخی مناطق در حاشیه شرقی شهر کوبانی را به تصرف خود درآورد.

انتهای پیام

کد N534183

وبگردی