آفتاب

دعوت از سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان برای سفر به ایران

دعوت از سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان برای سفر به ایران

در دیدار سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان با سخنگوی جدید وزارت امور خارجه این کشور بر همکاری‌های رسانه‌یی میان دو کشور تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محسن پاک آیین در این دیدار که روز چهارشنبه و در محل وزارت امور خارجه آذربایجان برگزار شد، با تبریک انتصاب حکمت حاجیف به عنوان سخنگوی جدید وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان به سفر مهندس ضرغامی، رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به باکو اشاره کرد و گفت: وی در این سفر با مقامات عالی‌رتبه آذربایجان دیدار خواهد داشت و این دیدارها در توسعه همکاری‌های رسانه‌یی و ارتباطات بین دو کشور موثر خواهد بود.

او به نقش ممتاز رسانه‌ها در توسعه مناسبات دو کشور اشاره کرد و از سفر هیات رسانه‌یی از کشورمان به جمهوری آذربایجان در هفته آینده خبر داد و گفت: اعزام تیم رسانه‌یی از جمهوری آذربایجان در ماه‌های گذشته به استان‌های اردبیل و گیلان تاثیر بسیار خوبی داشت و سفر اصحاب رسانه‌یی دو کشور به همدیگر در آشنایی خبرنگاران با واقعیت‌های دو کشور و انتقال تجارب خود به مخاطبان نقش خوبی دارد.

سفیر کشورمان از طرف سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان، سخنگوی جدید وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان را برای سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد.

حاجیف، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار به مشترکات فراوان تاریخی - فرهنگی بین دو کشور اشاره و روابط و مناسبات دو طرف را در ابعاد مختلف رو به رشد خواند و گفت: مشترکات فرهنگی دو کشور آنقدر زیاد است که ترفندهای عناصر ثالث نمی‌تواند خللی در اراده دو طرف در تعمیق روابط و مناسبات ایجاد بکند.

او به تلاش عناصری برای ایجاد شفاف و التهاب در روابط بین دو کشور اشاره کرد و افزود: پیرو اراده رهبران سیاسی دو کشور ما مسوولیت سنگینی در این زمینه داریم و باید برای حفظ و تقویت روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در عرصه رسانه تلاش بکنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان به دیدار اخیر خود با سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در الجزایر اشاره کرد و گفت: هر دو طرف علاقمند به همکاری در عرصه رسانه‌ها

هستند.

حکمت حاجیف سفر رییس صدا و سیما و هیات‌های رسانه‌یی از جمهوری اسلامی ایران را اقدامی ارزشمند و موثر خواند و از این ابتکار تشکر کرد.

در این دیدار آیت اللهی، مسوول رسانه‌یی سفارت کشورمان و مدیر دفتر نمایندگی صدا و سیما در جمهوری آذربایجان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

کد N533953

وبگردی