آفتاب
رحماندوست در نطق میان دستور:

ایران بزرگترین مصرف کننده چادر مشکی است ولی چشم به واردات آن دارد

ایران بزرگترین مصرف کننده چادر مشکی است ولی چشم به واردات آن دارد

نماینده مردم تهران گفت: ایران ما بزرگترین مصرف کننده چادر مشکی است اما متاسفانه به دلیل نداشتن تولید مناسب و با کیفیت چشمش به تولیدات خارج از کشور است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در نطق میان دستور با اشاره به اینکه از توزیع ناعادلانه ثروت در جامعه و محروم ماندن درصد قابل توجهی از مردم از درآمدهای نفت و مالیات و زندگی بسیار فقیرانه به درگاه خدا شکایت می‌برم گفت: از انفجار نیرو در دستگاه های دولتی و حقوق بگیران اعلام خطر می کنم، متاسفانه امروز فقط حقوق بگیر شدن شغل تلقی می‌شود و اشتغال در بخش خصوصی نه مورد حمایت قرار گرفته و نه برنامه ریزی در مورد آن صورت می‌گیرد.

وی افزود: باید همت کنیم که معضل بزرگ کشور را حل کنیم، مثلا نظام بانکی فعلی کشور، ایران را به سوی پرتگاه می برد، انفجار قوانین مصوب سی و چند سال اخیر و فقدان نظارت بر دستگاه های اجرایی مانع رشد کشور شده است. فراتر رفتن حجم واردات بعضی از کالاهای قاچاق نسبت به واردات قانونی آنها مانند سیگار، پوشاک، موبایل و غیره اقتصاد کشور را در معرض خطر قرار داده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: ضرورت دارد دو سه ماه روال فعلی مجلس را متوقف کنیم تا چند معضل کلیدی کشور برطرف شود.

رحماندوست با اشاره به اینکه از جانبازان به خاطر تاخیر در حل مسائل دارو و درمان آنها پوزش می‌خواهم گفت: از ایثارگران به خاطر عدم تصویب آیین نامه های نظام جامع قانونی و از ایثارگران بازنشسته به خصوص بازنشستگان آموزش و پرورش به خاطر وضع نامناسب معیشت آنها و از جانبازان و معلولان به خاطر معلول بودن مبلمان شهری و شکنجه هایی که آنها در تردد در شهر متحمل می‌شوند پوزش می طلبم.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: خوشبختانه تعدادی از نمایندگان با امضای طرح تقاضای تحقیق و تفحص متقاضی بررسی وضعیت زندان ها و بازداشتگاه‌ها و اردوگاه های محل نگهداری محکومان بویژه محکومان مواد مخدر و بررسی نحوه درمان معتادان و اجرای قانون آیین دادرسی کشوری درخصوص حقوق مادی و معنوی و حقوق شهروندی متهمان شده اند، بررسی نحوه نظارت دادستان ها در بازداشتگاه های تحت نظر نیروی انتظامی و امنیتی و بررسی نحوه دسترسی متهمان به وکلای انتخاباتی و گزارش نحوه برخورد وکلا با متهمان نیاز به بررسی دارد که در این تحقیق و تفحص انجام می شود.

رحماندوست گفت: حکام ترکیه، امارات، قطر و عربستان بترسند از اینکه بلایی را که گروهک های داعش، النصره و موارد مشابه که زاییده سیاست های شیطانی آمریکا در منطقه هستند به زودی گریبان خودشان را بگیرد، به خصوص از حمایت داعش در کوبانی مسلمان نشین کرد دست بردارند.

وی ادامه داد: البته امروز خبرهای خوبی درباره کوبانی داشتیم، اما این کشورها باید از حمایت از قاتلان در سوریه و عراق دست بردارند.

وی ادامه داد: گروه 1+5 بدانند موضوع هسته ای در ایران ملی بوده و توافق نهایی فقط و فقط در سایه حفظ منافع ملی جمهوری اسلامی ایران امکانپذیر است.

این نماینده مجلس ضمن تبریک اعلام موجودیت ستاد مردمی آزادسازی قدس شریف در ایران گفت: به بسیجیان مسلح جدید کرانه باختری، بسیجیان غزه و لبنان که رعب در دل شیاطین صهیونیستی انداخته اند که آزادی قدس شریف را به زودی نوید می دهند تبریک می گوییم.

رحماندوست با اشاره به اینکه امیدوارم هیچگاه محتاج راه اندازی دانشگاهی که در آن فقط به زبان انگلیسی تدریس شود نباشیم گفت: همه کشورهای جهان تلاش کنند که هر کدام حداقل یک دانشگاه در کشور خود راه اندازی کنند تا در آن به زبان فارسی تدریس شود.

رحماندوست با اشاره به اینکه ایران ما بزرگترین مصرف کننده چادر مشکی است افزود: به کجا شکایت ببریم که کارخانه های تولید چادر مشکی مناسب و با کیفیت بالا در این کشور نداریم و چشممان به دست تولیدات خارجی است.

وی با اشاره به نابسامان بودن وضعیت تئاتر کشور ادامه داد: این نابسامانی بخش سالم تئاتر را نیز متاثر ساخته است و متاسفانه شاهد اجرای تئاترهایی در کشور هستیم که با کلمه وقیح توصیف می‌شود. وزارت ارشاد تئاتر را دریابد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می رسد اراده ای در پلیس راهور و وزارت کشور برای رفع بحران موتورسواران متخلف که سلامت جسمی و روحی مردم را به مخاطره انداخته وجود ندارد اما مردم پشتوانه حل آن هستند و اینجانب هم تا زمان حل کامل آن صحنه را ترک نخواهم کرد.

کد N533906

وبگردی