آفتاب

نماینده زنجان: کارخانجات بزرگ استان از سوی مسئولان تحریم است

نماینده زنجان: کارخانجات بزرگ استان از سوی مسئولان تحریم است

نماینده مردم زنجان گفت: کارخانجات بزرگ استان زنجان قبل از آنکه از سوی غربی‌ها تحریم باشند توسط مسئولان و صنایع داخلی تحریم هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محسن‌علی مردانی در تذکر شفاهی خطاب به وزرای صنعت، نفت، جهاد کشاورزی، نیرو و راه و شهرسازی متذکر شد: متاسفانه صنایع گرفتار مشکلات زیادی هستند.

وی افزود: 96 هزار نفر از مردم زنجان به دولت اعتماد کردند و سهام پتروشیمی خریداری کردند، برنامه این بود که این پتروشیمی در طول سه سال به بهره‌برداری برسد اما پس از هفت سال حداکثر 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این عضو کمیسیون اجتماعی افزود: صنایع بزرگ استان نظیر کارخانجات ایران ترانسپو، پارس سویچ و نخ تایر قبل از آنکه از سوی کشورهای خارجی تحریم شوند از سوی مسئولان و صنایع داخلی تحریم شده‌اند.

به گفته کشاورزان استان زنجان در سال جاری نیز به دلیل خشکسالی و سرمازدگی متضرر شدند.

علیمردانی پایین بودن نرخ خرید تضمینی محصولات کشاوزری را مزید به علت دانست و افزود: کشاورزان حتی برخی محصولات را برداشت نکردند.

نماینده مردم زنجان وضعیت آب روستاهای زنجان را اسفناک دانست و گفت: مردم بسیاری از روستاهای استان آب شرب ندارند همچنین راه‌های دسترسی روستاییان قابل تردد نیست. برخی از جاده‌های استان نیز اصلا قابل تردد نیستند.

به گفته این عضو کمیسیون اجتماعی، طرح‌های گازرسانی به روستاییان، وضعیت بیکاری، معیشت، ازدواج و مسکن مردم در شرایط نامناسبی است.

انتهای پیام

کد N533599

وبگردی