آفتاب
رحماندوست خبر داد،

طرح نمایندگان برای تحقیق و تفحص از وضعیت زندان‌ها

طرح نمایندگان برای تحقیق و تفحص از وضعیت زندان‌ها

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از طرح جمعی از نمایندگان مجلس برای تحقیق و تفحص از وضعیت زندان‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجتبی رحماندوست در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس اظهار کرد: خوشبختانه تعدادی از نمایندگان با امضای طرح تقاضای تحقیق و تفحص، متقاضی بررسی وضعیت زندان‌ها و بازداشتگاه‌های مختلف و اردوگاه‌های محل نگهداری محکومان مختلف، محکومان مواد مخدر و بررسی نحوه درمان معتادان و بررسی نحوه اجرای قانون آیین دادرسی کیفری در خصوص حقوق مادی و معنوی و حقوق شهروندی متهمان و محکومان شدند.

وی افزود: در این تحقیق و تفحص نحوه نظارت دادستان‌ها بر بازداشتگاه‌های تحت نظر نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، نحوه دسترسی متهمان به وکلای انتخابی یا معاضدتی در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها و چگونگی توجه قوه قضاییه به گزارش وکلا از نحوه برخورد با متهمان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از نطق میان دستور خود اظهار کرد: من از توزیع ناعادلانه ثروت در جامعه و محروم ماندن درصد قابل توجهی از مردم از درآمدهای نفت و مالیات و زندگی بسیار فقیرانه آنان به درگاه خدا شکایت می‌برم و از سوی دیگر از انفجار نیرو در دستگاه‌های دولتی و حقوق‌بگیران اعلام خطر می‌کنم.

وی افزود: متاسفانه امروز فقط حقوق‌بگیر شدن شغل تلقی می‌شود و برای اشتغال در بخش خصوصی نه حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد و نه برنامه ریزی درستی برای آن صورت گرفته است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه نظام بانکی فعلی، کشور را به سوی پرتگاه می برد، خاطرنشان کرد: انفجار قوانین مصوب 30 و چند سال اخیر و امکان هرگونه تفسیر و تحلیل آنها و فقدان نظارت بر دستگاه‌های اجرایی مانع رشد کشور شده است. علاوه بر این فراتر رفتن حجم واردات برخی از کالاهای قاچاق، اقتصاد کشور را در معرض خطر قرار داده و ضرورت دارد دو سه ماه روال فعلی مجلس را متوقف کنیم تا چند معضل کلیدی کشور را حل کنیم.

این عضو فراکسیون ایثارگران مجلس ادامه داد: من از جانبازان به خاطر تاخیر در حل مسائل دارو و درمان‌شان پوزش می‌خواهم، از ایثارگران به خاطر عدم تصویب آیین‌نامه‌های قانون نظام جامع پوزش می‌طلبم، از ایثارگران بازنشسته خصوصا بازنشستگان آموزش و پرورش به خاطر وضع نامناسب معیشتی‌شان عذر می‌خواهم و از جانبازان و معلولان به خاطر معلول بودن مبلمان شهری و شکنجه‌هایی که در تردد در شهر متحمل می‌شوند پوزش می‌خواهم.

رحماندوست با اشاره به تحرکات داعش در منطقه، گفت: حکام ترکیه، امارات، قطر و عربستان بترسند از اینکه بلایی که گروه‌های داعش، النصره و ... که زاییده سیاست‌های شیطانی آمریکا در منطقه هستند به زودی گریبان خودشان را بگیرد خصوصا از حمایت داعش در کوبانی مسلمان‌نشین کرد دست بردارند و از حمایت قاتلان در سوریه، عراق و یمن دست بردارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: گروه 1+5 بداند موضوع هسته‌ای در ایران یک موضوع ملی است و توافق نهایی تنها در سایه حفظ منافع ملی جمهوری اسلامی امکان‌پذیر است.

وی ضمن تبریک اعلام موجودیت ستاد مردمی آزادسازی قدس شریف، افزود: بسیجیان مسلح جدید کرانه باختری و بسیجیان غزه و لبنان که رعب در دل شیاطین صهیونیست انداخته‌اند آزادی قدس شریف را به زودی نوید می‌دهند و این بسیجیان مسلح هستند که فلسطین از بحر تا نهر را محقق می‌کنند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به سخنان روز گذشته رییس‌جمهور مبنی بر راه‌اندازی دانشگاهی به زبان انگلیسی در کشور، گفت: من امیدوارم ما هیچگاه محتاج راه‌اندازی دانشگاهی در ایران که در آن فقط به زبان انگلیسی تدریس شود نباشیم و همه کشورهای دنیا تلاش کنند هر کدام حداقل یک دانشگاه در کشور خود راه‌اندازی کنند که در آن به زبان فارسی تدریس شود.

رحماندوست با بیان اینکه ایران بزرگ‌ترین مصرف‌کننده چادر مشکی در دنیاست، ادامه داد: ما به کجا شکایت ببریم که کارخانه‌های تولید چادر مشکی مناسب و با کیفیت بالا در کشور نداریم و چشم‌مان به واردات و تولیدات خارجی است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه وضعیت تئاتر در کشور نابسامانی‌هایی دارد، اظهار کرد: این مشکلات بخش سالم تئاتر را هم متاثر ساخته است. متاسفانه بعضا شاهد اجرای تئاترهایی در کشور هستیم که با کلمه وقیح توصیف می‌شوند. لازم است ارشاد تئاتر را در یابد.

وی همچنین اضافه کرد: به نظر می‌رسد اراده‌ای در پلیس راهور و وزارت کشور برای رفع بحران موتورسواران متخلف که سلامت جسمی و روحی مردم را به مخاطره انداخته‌اند وجود ندارد اما مردم پشتوانه حل این مشکل هستند و من هم تا حل کامل این موضوع، صحنه را ترک نمی‌کنم.

رحماندوست در پایان گفت: مسئولان باید ادله علی المومنین باشند اما این کجا و راه نیافتن مردم و ارباب رجوع به محضر مسئولان کجا. ما کجا و فرهنگ قرآنی کجا.

انتهای پیام

کد N533577

وبگردی