آفتاب

اف‌بی‌آی درخواست کمک کرد

اف‌بی‌آی درخواست کمک کرد

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در ابتکاری جدید تلاش دارد تا از منبع جمعی برای تشخیص هویت شهروندان ایالات متحده که سفر کرده‌اند و یا در حال برنامه‌ریزی برای سفر به خارج برای پیوستن به گروه‌های تروریستی هستند، استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این ابتکار احتمالاً شامل شناسایی هویت یکی از اعضای داعش نیز که با لهجه آمریکای شمالی صحبت می‌کند و اخیرا در یکی از ویدیوهای سر بریدن گروگان‌ها دیده شده، می‌شود.

اف‌.بی‌.آی با اشاره به ویدیویی تبلیغاتی 55 دقیقه‌ای جدید داعش با عنوان "شعله‌های جنگ" در وب‌سایت خود اعلام کرد: در این ویدیو مردی نقاب‌پوش با لهجه انگلیسی- عربی سعی می‌کند تا غربی‌ها را ترغیب کند. این مرد با لباس استتار بیابانی و پوشیدن کاور چرمی اسلحه، نقاب به چهره دارد و در مقابل زندانیان ایستاده است و آنها در حال کندن قبر خود هستند و بعد اعدام می‌شوند. این مرد نقاب‌پوش مدعی است که اینها سربازان بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در استان رقه هستند.

اف‌.بی.آی گفته است که لهجه این مرد متعلق به آمریکای شمالی است.

این ویدیو در اواسط سپتامبر منتشر شد و پس از آن جیمز کومی مدیر اف.بی.آی در مصاحبه‌ای گفت که شناسایی این عضو داعش در اولویت قرار دارد.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا اعلام کرد: اف.بی.آی به کمک شما برای شناسایی افراد حاضر در این فیلم و هر کسی که برای پیوستن به گروه‌های تروریستی به خارج سفر کرده‌اند، نیاز دارد.

مقام‌های امنیتی ارشد آمریکا بر این باورند که حدود 400 آمریکایی در عراق و سوریه در کنار گروه‌های تروریستی از جمله داعش می‌جنگند.

انتهای پیام

کد N533566

وبگردی