آفتاب

اعتراف مقام کره شمالی به وجود اردوگاه کار اجباری در این کشور

اعتراف مقام کره شمالی به وجود اردوگاه کار اجباری در این کشور

یکی از مقام های کره‌شمالی در جامعه بین‌الملل در اعترافی ضمنی به وجود اردوگاه‌های کار اجباری در کشورش از برنامه اصلاحات پیونگ یانگ برای این اردوگاه‌ها خبر داد؛ اقدامی که در واکنش به گزارش انتقادآمیز حقوق بشر سازمان ملل صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دیپلمات‌های کره‌شمالی به خبرنگاران گفتند: یکی از مقامات کره‌شمالی از مقر اتحادیه اروپا دیدار کرده و از تمایل پیونگ‌یانگ برای مذاکره خبر داده است و انتظار می‌رود مذاکرات درباره حقوق بشر سال آتی میلادی برگزار شود.

ری تونگ ایل، معاون سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل گفت، سفیر این کشور از مقر اتحادیه اروپا دیدار کرده و انتظار می‌روند در پایان سال‌جاری میلادی مذاکراتی سیاسی میان هر دو طرف برگزار شود و به دنبال آن مذاکرات درباره حقوق بشر برگزار خواهد شد.

یکی از مقامات اتحادیه اروپا در بروکسل، دیدار اخیر مقام کره‌شمالی با استاوروس لمبرینیدیس، یکی از مقامات ارشد حقوق بشر اتحادیه اروپا را تأیید کرد اما گفت: تمامی مذاکرات برنامه‌ریزی شده کنونی به مسائل حقوق بشر محدود شده است.

چوئه میونگ نام، یکی از مقامات وزارت امور خارجه کره‌شمالی که مسئول امور سازمان ملل و مسائل حقوق بشر است در مصاحبه با خبرنگاران گفت، کره‌شمالی هیچ اردوگاه و در حقیقت هیچ زندانی به این شکل ندارد.

وی افزود: اما در قانون و عمل اصلاحاتی در اردوگاه‌های کار اجباری و نه در مراکز بازداشت در حال انجام است. اردوگاه‌های کار اجباری جایی است که زندانیان ذهن خود را آرام کرده و به اشتباهات خود نگاهی می‌اندازند. چنین اردوگاه‌های کار «آموزش مجدد» برای مجرمان و برخی زندانیان سیاسی است اما اکثر زندانیان سیاسی در زندان‌های سیاسی با سیستم خشن‌تری نگهداری می‌شود.

این مقام به چندین سئوال پاسخ داد به جز سئوالی که به مسأله سلامت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی مربوط می‌شد. کیم جونگ اون از سوم سپتامبر سال‌جاری میلادی در ملاء عام ظاهر نشده است.

این مقامات گفتند، آنها مادامی که از مذاکرات درباره حقوق بشر به عنوان وسیله‌ای برای مداخله استفاده نشود، مخالف آن نیستند.

گرگ اسکارلاتو، مدیر اجرایی کمیته حقوق بشر کره‌شمالی مستقر در واشنگتن گفت: اولین بار است که یک مقام کره‌شمالی مقابل حضار بین‌المللی به اصلاحات اردوگاه‌های کار اجباری اذعان می‌کند.

وی افزود: در حالی که سوابق حقوق بشر کره‌شمالی همچنان بسیار بد است، بسیار مهم است که مقامات ارشد کره شمالی در حال حاضر درباره حقوق بشر صحبت و تمایل خود را درباره مذاکره مطرح می‌کنند.

انتهای پیام

کد N533536

وبگردی