آفتاب

بررسی طرح ساماندهی و خدمات رسانی به روستاها فوریتی شد

بررسی طرح ساماندهی و خدمات رسانی به روستاها فوریتی شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرحی موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی آن شورای عالی توسعه و عمران روستایی به ریاست معاون اول رئیس جمهور برای توسعه روستاها تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی یک فوریت طرح ساماندهی خدمات رسانی به روستاها در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار گرفت.

طراحان این طرح معتقد بودند با توجه به ضرورت تقویت نقش روستاها در نظام برنامه ریزی کشور و گسترش خدمت رسانی به این نقاط و نیز پیشگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و جلوگیری از حاشیه نشینی در اطراف کلانشهرها و کاهش فاصله برخورداری نقاط روستایی و شهری، توجه به موضوع توسعه پایدار روستاها امری اجتناب ناپذیر است.

طراحان همچنین بر لزوم زمینه سازی برای گسترش کشاورزی صنعتی و تشویق سرمایه گذاری در زمینه توسعه خدمات روستایی و گسترش خدمات گردشگری تاکید داشتند.

در پایان یک فوریت این طرح با 135 رای موافق، 10 رای مخالف، 6 رای ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

در صورت تصویب نهایی این طرح معاونت برنامه ریزی نظارت راهبردی رئیس جمهور، وزارت صنعت، معدن و تجارت مامور به انجام اقداماتی در زمینه توسعه پایدار روستاها خواهند شد.

علاوه بر این شورای عالی توسعه و عمران روستایی به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزرای راه، کشاورزی، کشور، کار، صنعت، بهداشت، تشکیل خواهد شد.

کد N533527

وبگردی