آفتاب

نماینده هشترود: نباید به غربی‌ها دل ببندیم

نماینده هشترود: نباید به غربی‌ها دل ببندیم

نماینده مردم هشترود در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از مواضع رییس‌جمهور در سازمان ملل و تقدیر از اقدامات تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، گفت که نباید به غربی‌ها و آمریکایی‌ها دل ببندیم و اعتماد کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامحسین شیری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ضمن حمایت از مواضع رییس‌جمهور در سازمان ملل و فعالیت‌های شبانه‌روزی تیم مذاکره‌کننده و تشکر از زحمات آنها باید یادآوری کنم که دل بستن به غربی‌ها، شیرین کردن دهان به وسیله نمک است، نباید به آمریکا که عملکردش بعد از حادثه یازده سپتامبر شبیه کارتون پت و مت شده دل ببندیم و اعتماد کنیم.

وی افزود: آنها گاهی تروریسم را ترویج، گاهی محکوم و گاهی آن را توسعه می‌دهند و گاهی هم ائتلاف تشکیل می‌دهند تا تروریسم را نابود کنند و تا به حال به جهان اثبات نکرده‌اند که تروریسم پدیده‌ای شوم است یا پدیده‌ای میمون.

این نماینده مجلس ضمن تبریک عید غدیر و هفته نیروی انتظامی، به اهمیت خاورمیانه اشاره کرد و گفت: از نظر سوق‌الجیشی وجود خلیج همیشه فارس و تنگه‌های مختلف در این منطقه و اینکه این منطقه محل تلاقی سه قاره مهم آسیا، اروپا و آفریقا است، این منطقه را به قلب زمین تبدیل کرده است، علاوه بر این از لحاظ تاریخی ظهور ادیان توحیدی در خاورمیانه از دیرباز این منطقه را به قبله‌گاه جهانیان مبدل کرده و بر اهمیت آن افزوده است.

شیری ادامه داد: موضوعی که در آغاز قرن بیستم این منطقه را در چشم استعمارگران مهم جلوه داد فوران اولین چاه نفت در مسجدسلیمان بود که باعث شد بوی نفت به مشام غربی‌ها برسد و آنها را مدهوش کند و از همان زمان استعمار پیر با طراحی نقشه‌های رنگارنگ و با کمک سایر قدرت‌های هم‌کیش خود سعی در انجام سه امر مهم نمودند یکی تجزیه و نابودی امپرطوری قدرتمند عثمانی، ایجاد رژیم نامشروع صهیونیستی در منطقه برای تسلط بر کشورهای اسلامی و سوم تضعیف ایران و تسلط بر منابع حیاتی این کشور.

نماینده مردم هشترود در مجلس با اشاره به اظهارات نخست‌وزیر انگلیس در سازمان ملل، تاکید کرد: دیوید کامرون باید پیش از اینکه دچار هذیان سیاسی شود بهتر است تاریخ گذشته کشورش را مطالعه کند و بداند چهره انگلیسی‌ها نزد مردم ایران سفیدتر از ذغال نیست لذا باید در برخورد با مسئولان کشور ما سرشان را پایین بیندازند و بزرگ‌تر از دهانشان حرف نزنند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت در یک سال گذشته اقدامات شایسته‌ای در حوزه اقتصاد، بهداشت و درمان و بخش کشاورزی انجام داده، یادآور شد: اکنون که دولت توجه ویژه‌ای به مناطق محروم و توسعه روستایی آغاز کرده لازم است در لایحه بودجه 94، لایحه خروج از رکود، لایحه تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و همچنین برنامه پنج ساله ششم کارهای عملی برای توسعه و آبادی روستاها صورت گیرد.

وی با اشاره به خسارات خشکسالی، سرمازدگی و سیل به کشاورزان خصوصا در شهرستان هشترود، اظهار کرد: این خسارات عملا زندگی مردم را مختل کرده و آنها برای کشت پاییزی توان لازم را ندارند لذا از دولت تقاضا می‌شود برای تمدید وام‌ها و پرداخت خسارت اقدام عاجل به عمل آورد.

شیری با تبریک آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها از دولت خواست وضعیت معیشتی فرهنگیان را در اولویت قرار دهد و با ارائه لایحه رتبه‌بندی معلمان این اقدام را عملی سازد.

این نماینده مجلس با اشاره به مشکلات ناشی از بیکاری، از دولت و مجلس خواست با اقدامی جدی زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنند و از پیامدهای ناگوار آن جلوگیری کنند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین تاکید کرد که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته باعث رونق اشتغال و رفع محرومیت می‌شود.

شیری در پایان با تاکید بر لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های صنعتی مثل آب، برق و انرژی، گفت که دولت باید با مشوق‌های گوناگون مثل زمین‌های ارزان قیمت و بخشودگی مالیاتی، کارآفرینان را برای سرمایه‌گذاری تشویق کند.

انتهای پیام

کد N533455

وبگردی