آفتاب
بروجردی در نشست خبری:

رابطه با کشورهای آمریکا لاتین راهبردی است/ سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به نیکاراگوئه و اکوادور

رابطه با کشورهای آمریکا لاتین راهبردی است/ سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به نیکاراگوئه و اکوادور

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به دو کشور اکوادور و نیکاراگوئه تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: رابطه با کشورهای آمریکا لاتین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در یک دهه گذشته شکل تازه‌ای گرفته و یک رابطه راهبردی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه در نشست خبری در تشریح دستاوردهای سفر به دو کشور آمریکا لاتین گفت: رابطه با آمریکا لاتین بعد از پیروزی انقلاب در یک دهه گذشته شکل تازه‌ای گرفته و یک رابطه راهبردی است.

وی افزود: در بسیاری از مجامع بین‌المللی کشورهای آمریکا لاتین با صدور قطع نامه‌های علیه ایران مخالفت کردند و به قطع نامه‌هایی همسو با جمهوری اسلامی ایران و به نفع کشورمان رای می‌دهند و این یک ظرفیت سازی است.

بروجردی با تاکید بر اینکه داشتن ارتباط با کشورهای آمریکای لاتین در ابعاد اقتصادی و فرهنگی برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است تصریح کرد: مواضع دو کشور اکوادور و نیکاراگوئه در ارتباط با مسائل قابل توجه است. این کشورها همواره جنایت رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و در بسیاری از مواقع سفرای رژیم صهیونیستی را احضار کرده اند. حتی نیکاراگوئه رابطه‌اش با رژیم صهیونیست برای یک مدت قطع کرده بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: این کشورها در بعد مسائل انقلابی از ظرفیت خوبی از جهت مواضع انقلابی برخوردارند و در بحران سوریه و عراق حرکت‌های تروریستی را محکوم کردند.

بروجردی با اشاره به امضای 30 سند همکاری میان ایران و اکوادور ادامه داد: فقط یک سند مرتبط با ایجاد هلال احمر اجرایی شده است. ما به دلیل سیاست های آمریکا و تحریم ها گردش مالی مان در بانک های جهانی با مشکل رو به روست، اما این مسائل نباید بهانه ای برای عدم فعال کردن و اجرایی ساختن تعهدات جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی همچنین از وزیران مربوط به سندهای همکاری میان ایران و اکوادور خواست که این وزارتخانه‌ها با کار کارشناسی در جهت اجرای توافق نامه ها و سندهای امضا شده همکاری فعالی داشته باشند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کیفیت ملی گره خورده با تعهداتی است که انجام می‌دهیم یادآور شد: در این سفر با روسای مجالس و وزرای خارجه اکوادور و نیکاراگوئه دیدار داشتیم و در همکاری دو جانبه به ویژه همکاری های پارلمانی تاکید شد.

بروجردی از سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به دو کشور تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم ظرفیت های صورت گرفته را عملیاتی سازیم و تعهداتی که با این کشورها امضا کرده ایم را عملی کرده تا بتوانیم روابط سازنده ای داشته باشیم.

وی همچنین در پایان گفت: در این سفر بررسی تحولات منطقه به‌ویژه عراق، افغانستان و بحث تروریسم مطرح و آخرین مواضع ایران در مبارزه با تروریسم تشریح شد و این کشورهای نیز بر این باور بودند که آمریکا عامل به وجود آمدن گروهک‌های تروریستی همانند داعش است.

 

 

 

 

کد N533447

وبگردی