آفتاب

هشدار وزیر خارجه لهستان به روسیه: تحریم‌ها را تشدید می‌کنیم

هشدار وزیر خارجه لهستان به روسیه: تحریم‌ها را تشدید می‌کنیم

وزیر خارجه لهستان اعلام کرد، اتحادیه اروپا در صورت عدم تغییر سیاست مسکو در قبال اوکراین، تحریم‌های شدیدتری را علیه روسیه اعمال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، از زمانی که بین نیروهای اوکراین و جدایی‌طلبان حامی مسکو آتش‌بس اعلام شده است، رهبران کشورهای اروپایی بر این مسئله تمرکز کرده‌اند که چه زمانی تحریم‌ها علیه روسیه را کاهش دهند و کمتر درباره افزایش و تشدید این تحریم‌ها سخنی به میان آمده است.

اما نقض آتش بس در شرق اوکراین فشارهای سیاسی غرب را بر مسکو تجدید کرده است. کشورهای غربی، روسیه را به دلیل حمایت تسلیحاتی از شورشیان متهم می‌کنند. ادعایی که یکی از نمایندگان کرملین آن را تکذیب کرد.

در همین حال گرزگوزشیتنا، وزیر خارجه لهستان در مصاحبه‌ای اعلام کرد: اگر روسیه سیاست‌های خود را تغییر ندهد، تحریم‌ها تشدید خواهند شد.

او در این باره گفت: تمام کشورهای اروپایی با یک صدا سخن می‌گویند. همه کشورهای اروپایی در کنار استرالیا، آمریکا و کانادا در این‌باره هم‌عقیده هستند. جهان آزاد به این سیاست «نه» می‌گوید.

وی درباره رویکرد کشورش به سیاست‌های روسیه گفت: نقطه‌نظر لهستان با سایر کشورها مشترک است.

لهستان، عضو ناتویی که با روسیه و اوکراین هم‌مرز است، درباره چگونگی واکنش به تجاوز روسیه در اوکراین از سایر کشورها حساس‌تر است.

شیتنا ماه پیش به عنوان وزیر خارجه انتخاب شد.

انتهای پیام

کد N533440

وبگردی