آفتاب

تقدیر آیت‌الله نوری‌همدانی از اقدام وزارت اطلاعات

تقدیر آیت‌الله نوری‌همدانی از اقدام وزارت اطلاعات

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی با تقدیر از اقدام وزرات اطلاعات در دستگیری 130 نفر از افراد مرتبط با جریان‌های تکفیری، این اقدام را نشانه اقتدار اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم، افزود: حوزه علمیه قم از اقدام وزارت اطلاعات در دستگیری افراد مرتبط با جریان‌های تکفیری که قصد خرابکاری در کشور داشتند تقدیر می‌کند.

وی گفت: جریان‌های تکفیری همچون داعش عقده بسیاری نسبت به ایران دارند، اما با توجه به این که ایران دارای قدرت است آنها جرات نزدیک شدن به کشور ما را ندارند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به اظهارات رئیس اداره اوقاف مصر که اتهاماتی را متوجه شیعیان کرده، واکنش نشان داد و گفت: شیعه از ابتدا مورد تهاجم بوده و انقلاب اسلامی نیز از فرهنگ شیعی نشات گرفته است.

نوری‌همدانی، مکتب شیعه را مکتب عقل، منطق و استدلال دانست و گفت: برخی از افراد وقتی در مقابل عقلانیت و حقانیت مکتب شیعه کم می‌آورند رو به فحاشی می‌آورند.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن عید سعید غدیر، بر ضرورت توجه بیش از پیش طلاب و روحانیون به کتاب شریف نهج البلاغه و مضامین غنی و عالی آن تاکید کرد.

این مرجع تقلید انحراف از غدیر را علت اصلی مشکلات مسلمانان دانست و گفت: اگر مسلمانان به سفارش حضرت رسول(ص) توجه می‌کردند امروز گرفتار این همه مشکل نمی‌شدند.

انتهای پیام

کد N533395

وبگردی