آفتاب

غزه آماده استقبال از وزیران دولت توافقی

غزه آماده استقبال از وزیران دولت توافقی

وزارت داخلی فلسطین آمادگی کامل خود را برای برگزاری نشست دولت توافقی فلسطین که قرار است فردا (پنج شنبه) در غزه برگزار شود، اعلام کرد. این در حالیست که نخست وزیر رژیم صهیونیستی برخورد شدید با تظاهرکنندگان فلسطینی در قدس را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ایاد البزم، سخنگوی وزارت داخلی فلسطین اعلام کرد که این وزارتخانه به منظور تامین امنیت رامی حمدالله، نخست وزیر دولت توافقی فلسطین و دیگر وزرا که قرار است از کرانه باختری به نوار غزه بیایند، کاملا آماده است و تمام تدابیر لازم را اتخاذ کرده است.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های امنیتی غزه نیز برای حمایت از این هیات و تامین امنیت برگزاری نشست دولت توافقی کاملا آماده هستند.

پیشتر اسماعیل هنیه، نخست وزیر سابق حماس از دستگاه‌های امنیتی غزه خواست تا برای به نتیجه رسیدن و موفقیت آمیز بودن نشست دولت توافقی فلسطین تمام تلاش خود را بکنند.

اخیرا ایهاب بسیسو، سخنگوی دولت فلسطین اعلام کرد که هدف از برگزاری این نشست در غزه اعلام حمایت‌ از غزه قبل از نشست حامیان بازسازی مناطق ویران شده در غزه است.

از زمان تشکیل دولت توافقی فلسطین، رژیم صهیونیستی به وزیران این دولت اجازه ورود به نوار غزه را نداده بود.

از سوی دیگر،‌ در پی وقوع دو انفجار شدید در ساختمان مرکز فرهنگی فرانسه در غرب غزه، آتش سوزی در این مرکز رخ داد و این انفجارها خسارت‌های مالی شدیدی را به این ساختمان وارد کرد.

در همین راستا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از نیروهای امنیتی و پلیس این رژیم خواست تا با تظاهرکنندگان فلسطینی که اخیرا تعداد تجمعات آن‌ها افزایش یافته است، به شدت برخورد کنند.

نتانیاهو در بیانیه‌ای که از سوی دفتر وی منتشر شد، اعلام کرد: اوضاع کنونی به گونه‌ای است که اقدامات ما نباید مثل همیشه باشد و برخورد متفاوتی را می‌طلبد.

پلیس تل آویو نیز اعلام کرد که در میان تظاهرکنندگان فلسطینی بیش از 700 تن را که در میان آن‌ها 250 فرد کم سن و سال هستند، بازداشت کرده است.

پلیس این رژیم همچنین با نزدیک شدن به عیدهای یهودی و استقبال از مسافران یهودی به قدس، تعداد زیادی از نیروهای خود را در سطح این شهر مستقر کرده است.

انتهای پیام

کد N533352

وبگردی