آفتاب

هشدار مقامات نظامی فعلی و سابق آمریکا در مورد کاهش بودجه دفاعی ارتش

هشدار مقامات نظامی فعلی و سابق آمریکا در مورد کاهش بودجه دفاعی ارتش

جمعی از فرماندهان فعال و بازنشسته ارتش آمریکا با اعتراض نسبت به روند کاهش بودجه دفاعی ارتش این کشور هشدار دادند: این کاهش بودجه به زودی ارتش آمریکا را از کار خواهد انداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، ژنرال‌های فعال و بازنشسته ارتش آمریکا قصد دارند شکایات و اعتراضات خود را به کنگره آمریکا ارائه دهند. این فرماندهان برجسته آمریکایی معتقدند کاهش‌های جدیدی که در بودجه دفاعی آمریکا اعمال شده است، نیروهای زمینی آمریکا را از کار خواهد انداخت.

کاهش بودجه دفاعی ارتش اراده و نیروی نظامی آن را ضعیف می‌کند همین امر باعث شد صدای اعتراض فرماندهان آمریکایی بلند شود.

ژنرال ریموند اودیرنو فرمانده سابق نیروهای آمریکا در عراق اولین فرمانده نظامی بود که زنگ خطر را با قدرت به صدا درآورد و علنا اعلام کرد که ادامه روند کاهش بودجه ارتش به فروپاشی آن منجر خواهد شد.

ژنرال اودیرنو گفت: در گذشته ما برای آغاز یک جنگ بزرگ در یک مکان تمرکز می‌کردیم اما استراتژی‌های جدید جنگی نیازمند اجرای چند عملیات همزمان در بیش از یک منطقه است و این استراتژی‌های جدید جنگی نیازمند اجرای چند عملیات همزمان در بیش از یک منطقه است و این استراتژی نیازمند تعداد بیشتری سرباز و مهمات جنگی است و افزایش کسری بودجه دفاعی آمریکا، ارتش این کشور را به فروپاشی سوق می‌دهد و نابود می‌کند.

این فرمانده نظامی پیشین ارتش آمریکا ادامه داد: بودجه محدود ارتش آمریکا را مجبور می‌کند خرید سامانه‌های نظامی لازم برای به روز رسانی نیروهایی که در جنگ از بین رفته‌اند را کاهش دهد.

لورا ریچاردسون یکی دیگر از مقامات نظامی آمریکا نیز در یادداشتی داخلی برای کنگره به تاریخ 3 اکتبر نوشت: در صورتی که این کاهش مستمر بودجه دفاعی آمریکا متوقف نشود، ارتش به زودی از اجرای کامل خواسته‌های استراتژیک ناتوان خواهد ماند و ما در آینده ارتش دست خالی و از کار افتاده خواهیم داشت.

کاهش گسترده بودجه دفاعی باعث شده که ارتش آمریکا مجبور به کاهش تعداد سربازان خود تا 42 هزار نفر شود و این تعداد برای اجرای استراتژی‌های دفاعی که باراک اوباما تعیین کرده، کافی و شایسته نیست. براساس گفته‌های فرماندهان معترض آمریکایی استراتژی سال 2012 به ارتشی که متشکل از 490 هزار سرباز بود، ارائه شد. در حالی که با چالش‌های موجود ما نیازمند افزایش تعداد سربازان هستیم نه کاهش آن‌ها.

انتهای پیام

کد N533215

وبگردی