آفتاب

نگرانی ژنرال دمپسی از تصرف شهر کوبانی توسط داعش

نگرانی ژنرال دمپسی از تصرف شهر کوبانی توسط داعش

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت، نگران است داعش بتواند به زودی شهر مهم کوبانی واقع در مرز سوریه با ترکیه را تصرف کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه خبری ای بی سی گفت: می‌ترسم که کوبانی به دست داعش بیفتد. شبه‌نظامیان داعش از اطراف شهر کوبانی به این شهر فشار می‌آورند. این مساله منجر شده تا گمان کنم که ممکن است شهر کوبانی به دست داعش بیفتد.

در دو هفته گذشته شبه نظامیان داعش تلاش کرده‌اند تا شهر کوبانی را تصرف کنند و این اقدام آن‌ها منجر شده تا هزاران شهروند این شهر به ترکیه فرار کنند. اگر داعش کنترل این شهر را از دست مبارزان کرد بگیرد، در حقیقت توانسته کنترل اکثر بخش‌ مرزی شمالی سوریه را به دست گیرد.

ژنرال دمپسی گفت: با همتای ترکیه‌ای خود مذاکره کرده‌ام تا از اطلاعات به روز وضعیت کوبانی مطلع شوم. ترکیه برای جلوگیری از حملات داعش به ترکیه نیروهای بسیاری را در مرز خود مستقر کرده‌اند اما داعش آنقدر باهوش است که دست به این کار نزند.

در چند روز اخیر ارتش ترکیه 20 فروند تانک را در مرز خود با سوریه مستقر کرده است.

مقامات پنتاگون اعلام کردند: آمریکا به منظور عقب راندن شبه نظامیان داعش از اطراف شهر کوبانی چندین حمله هوایی در اطراف این شهر صورت داده‌اند.

ژنرال دمپسی گفت: اما این حملات هوایی تاثیر بسیار محدودی داشته است. شبه نظامیان داعش دشمنانی آموزش دیده هستند و می‌دانند که چطور دست به مانور زده و چگونه از جمعیت‌ها و مخفیگاه‌ها استفاده کند. در نتیجه هنگامی که هدفی را مشاهده کنیم به آن حمله خواهیم کرد. اما پیدا کردن شبه نظامیان داعش برای هدف گیری از آسمان کار بسیار دشواری است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا افزود: شبه نظامیان داعش در استفاده از وسایل الکترونیکی بسیار زرنگ و هوشیار هستند. آن‌ها پرچم‌های خود را به اهتزاز در نمی‌آورند و با جمعیت‌های بزرگ به راه می‌افتند. آن‌ها مقرهایی که قابل مشاهده و قابل شناسایی باشند را ایجاد نمی‌کنند.

ژنرال دمپسی ادامه داد: اکثر شهروندان شهر کوبانی از طریق مرز به ترکیه فرار کرده اما شکی وجود ندارد که اگر این شهر به دست داعش بیفتد آن‌ها اقدامات بی‌رحمانه‌ای را در آنجا انجام خواهند داد.

انتهای پیام

کد N533137

وبگردی