آفتاب

سازمان ملل: سوریه 4 تاسیسات شیمیایی دیگر را اعلام کرد

سازمان ملل: سوریه 4 تاسیسات شیمیایی دیگر را اعلام کرد

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در جلسه شورای امنیت گفت، دولت سوریه چهار تاسیسات شیمیایی جدید معرفی کرده که پیشتر اعلام نکرده بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سیگرید کاگ، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در جلسه رایزنی شورای امنیت به دیپلمات‌ها گفت که سه مورد از تاسیسات برای امور تحقیقاتی و توسعه و یک تاسیسات برای تولید است. با این حال هیچ عامل شیمیایی جدیدی در این مکان‌های جدید پیدا نشده است.

پس از آن سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل در توییتی اعلام کرد: باید فشارها بر نظام سوریه افزایش یابد تا اینکه آن‌ها نتوانند توان تولید تسلیحات شیمیایی خود را پنهان کنند.

سال گذشته میلادی عملیات مشترک میان سازمان ملل و سازمان منع تسیلحات شیمیایی آغاز شد که وظیفه آن نابودی برنامه تسلیحاتی شیمیایی سوریه بود. پس از آن هیات مشترک امحاء اعلام کرد که تمام 1300 تن مواد شیمیایی اعلام شده، نابود شده است و حال تمام تمرکز بر روی تخریب تاسیسات شیمیایی سوریه معطوف شده است.

با این حال کشورهای غربی این نگرانی را مطرح می‌کنند که ممکن است سوریه تمام تاسیسات شیمیایی خود را معرفی نکرده باشد.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی گفته است که تخریب تاسیسات شیمیایی سوریه احتمالا ماه جاری آغاز می‌شود و یکی از 12 تاسیسات سوریه باید تا پایان نوامبر تخریب شده باشد. دیده بان جهانی تسلیحات شیمیایی گفته است که برای حل مشکل به وجود آمده درباره تاسیسات از پیش اعلام نشده همچنان در حال همکاری با دولت سوریه است.

انتهای پیام

کد N533119

وبگردی