آفتاب
فتحعلی خبر داد:

ایران بیروت را در جریان جزئیات کمک نظامی به ارتش لبنان قرار داد

ایران بیروت را در جریان جزئیات کمک نظامی به ارتش لبنان قرار داد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت اعلام کرد که تهران جزئیات کمک های نظامی خود به ارتش لبنان را به اطلاع مقامات این کشور رسانده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی استار، "محمد فتحعلی" پس از دیدار با "طلال ارسلان" از نمایندگان مجلس لبنان، اعلام کرد: کمک های نظامی ایران به ارتش لبنان در انباری در تهران آماده ارسال به این کشور است.

به گفته سفیر ایران در بیروت، تهران نامه ای را در خصوص جزئیات این تسلیحات و همچنین لیست سلاح هایی که قرار است به بیروت ارسال شود به دولت لبنان تحویل داده است. 

فتحعلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: معتقدیم که این تسلیحات به ارتش لبنان در نبرد قهرمانانه با گروه های تروریستی کمک خواهد کرد. 

تهران چندی پیش از آمادگی خود برای ارسال کمک تسلیحاتی به ارتش لبنان خبر داده بود که این تصمیم ایران با استقبال حزب الله و دولت لبنان مواجه شد در همین رابطه "تمام سلام" در گفتگو با روزنامه لبنانی  المستقبل که روز سه شنبه منتشر شد، در پاسخ به این پرسش که چرا با کمک ایران به ارتش لبنان موافقت کرده اید؟ گفت: مگر می توانم با حمایت و کمک کشورها به ارتش لبنان مخالفت کنم.

وی درعین حال افزود: نیازمند بررسی دقیق تر کمک های تسلیحاتی که ایران می تواند به ارتش لبنان ارائه کند، هستیم.

"سید هاشم صفی الدین" رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان، نیز از اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک تسلیحاتی به ارتش لبنان برای مقابله با گروه های تروریستی تکفیری استقبال کرد و گفت: هرطرفی که برای تحقق منافع ناچیز سیاسی، منطقه ای، مذهبی و یا انتخاباتی به ارتش لبنان حمله کند، خطاکار است و درحقیقت به خود و کشورش ضربه وارد کرده است.

وی اظهارداشت: هنگامی که ارتش لبنان ضعیف شود هچ طرفی برنده نخواهد بود و هرطرفی که گمان می کند برنده شده است، متوهم و خطاکار و بالاتر از اینها مجرم است زیرا علیه لبنان، ملت، ارتش و آینده آن دست به اقدام زده است.

کد N533104

وبگردی